یک پتنت جدید: امکان باز کردن آیفون با استفاده از اپل گلس

طبق حق اختراع جدید اپل، عینک هوشمند اپل یا همان اپل گلس که شایعات بسیاری در رابطه با آن منتشر شده امکان باز کردن آیفون و سایر محصولات را دارد. در این پتنت سیستمی مشابه باز شدن مک با اپل واچ تشریح شده است.

البته اپل در حق اختراع خود به طور واضح به اپل گلس نمی‌پردازد و به یک دستگاه که روی سر کاربر قرار می‌گیرد اشاره دارد که منطقی است برای اپل گلس یا هدست واقعیت مجازی این شرکت باشد. مگر اینکه اپل به دنبال ساخت کلاه ایمنی باشد! طبق پتنت ثبت شده، این وسیله سایر دستگاه‌های اپل را هنگامی که به آن نزدیک شود آنلاک می‌کند.

دستگاه هدف باز کردن قفل را تشخیص می‌دهد و ممکن است برای تایید اعتبار آن را به طور مثال به مک شما ارسال کند. بر اساس داده‌های ارحراز هویت شده، دستگاه دوم شما را به عنوان کاربر مجاز تشخیص می‌دهد و سپس قفل دستگاه باز می‌گردد.

در این حق اختراع به گزینه‌های دیگر نیز پرداخته شده است به طور مثال اینکه نمی‌خواهید قفل دستگاه بدون تعامل با کاربر باز شود. به عنوان مثال دستگاه بتوان جهت را تشخیص دهد و این احتمالا یعنی متوجه نگاه کردن شما به آیفون و مک گردد. این دستگاه تنظیم می‌شود که با یک دستور صوتی، حرکت بدن، حرکت چشم و جسچر حرکتی مک یا آیفون را آنلاک نماید.

همچنین بخوانید: خواسته‌های سرمایه گذاران اپل برای ۲۰۲۱ : اپل گلس، همکاری با تسلا و … 

در انتها لازم به ذکر است که این فقط یک حق اختراع و ارائه راهکاری برای باز کردن محصولات با یک روش جدید است و نمی‌توان آن را اعلام رسمی مبنی بر حضور اپل گلس یا هدست واقعیت افزوده دانست. ممکن است این طرح نیز مانند بسیاری دیگر فقط در حد یک حق اختراع باقی بماند.

اپل گلسپتنتحق اختراععینک اپلهدستواقعیت افزوده