سیری آفلاین : لیست دستورات سیری که بدون نیاز به اینترنت در آیفون و آیپد کار می‌کنند

اگر کمی به زبان‌های دیگر مانند انگلیسی مسلط باشید، سیری ویژگی بسیار مفیدی برای شما است. ما اینجا لیستی از دستورت سیری داریم که به صورت آفلاین نیز کار می‌کنند و نیازی به اینترنت ندارند.

لیست دستورات سیری در iOS 15 و iPadOS 15 که بدون اینترنت کار می‌کنند

۱- باز کردن اپلیکیشن‌ها

۲- کنترل پخش مدیا

۳- فعال/غیرفعال کردن حالت تاریک

۴- تنظیم آلارم

۵- تنظیم تایمر

۶- خواندن پیام‌های جدید

۷- تنظیم روشنایی

۸- فعال/غیرفعال کردن حالت هواپیما

۹-روشن/خاموش کردن وای-فای

۱۰- روشن/خاموش کردن بلوتوث

۱۱- روشن/خاموش کردن اینترنت سیم کارت

سیری آفلاین ؟

با آفلاین شدن برخی از دستورات سیری، پردازش گفتار در دستگاه صورت می‌گیرد و اقدامات بدون اینترنت انجام می‌شوند. به گفته اپل تمام جمله شما مستقیما روی دستگاه تجزیه می‌شود.

اگرچه سیری به صورت آفلاین مزایایی مانند افزایش حریم خصوصی و سرعت دارد اما هنوز هم به صورت آنلاین بسیار کاربردی‌تر است.

با ما همراه باشید تا دستوراتی که در بالا به آن‌ها اشاره داشتیم را به صورت دقیق‌تر برای شما تشریح کنیم.

استفاده از سیری به صورت آفلاین در iOS 15 و iPadOS 15

باز کردن اپلیکیشن‌ها

دیگر نیازی به اینترنت برای باز کردن اپلیکیشن‌ها نیست. اکنون می‌توانید با گفتن عباراتی مانند “Launch Photos” یا “Open Twitter”، برنامه مربوطه را باز کنید.

کنترل پخش مدیا

اکنون می‌توانید میزان صدا، پخش/مکث، عقب و جلو رفتن محتوای در حال پخش را به صورت آفلاین با سیری کنترل کنید.

فعال/غیرفعال کردن حالت تاریک

گذشته از تغییر خودکار یا فعال و غیرفعال کردن حالت تاریک از کنترل سنتر، با سیری هم می‌توانید این کار را انجام دهید، حتی اگر اینترنت نداشته باشید. با عبارت‌هایی مانند “Dark Mode on” یا “Dark Mode off” می‌توانید این ویژگی را فعال و غیرفعال نمایید.

تنظیم آلارم با سیری به صورت آفلاین

یکی از کاربردی‌ترین دستورات سیری، تنظیم آلارم است که خوشبختانه با iOS 15 و iPadOS 15 به صورت آفلاین نیز کار خواهد کرد. برای این کار نیز می‌توانید از عبارت‌هایی مثل “Hey Siri, set my alarm for 5am”, “Hey Siri, set my Work alarm”و “Hey Siri, What alarms do I have set?” استفاده نمایید که بدون نیاز به اینترنت اجرایی می‌شوند.

تنظیم تایمر

تایمر هنگام آشپزی، کمپین و مسافرت می‌تواند به کمک ما بیاید و حالا بدون نیاز به اینترنت هم با سیری می‌توانید آن را تنظیم کنید. برای این کار می‌توانید از عبارت‌هایی مثل “Set the timer for 3 minutes” یا “Stop the timer” استفاده کنید.

خواندن پیام‌های جدید

این قابلیت متاسفانه برای پیام‌های فارسی کاربرد ندارد اما اگر پیامی در زبان‌های پشتیبانی شده سیری دریافت کنید، بسیار کاربردی است. بدون نیاز به اینترنت و با گفتن جملاتی مثل “Read my new messages”، سیری شروع به خواندن پیام‌های جدید شما می‌کند. این ویژگی به برنامه مسیج پیشفرض iOS محدود نمی‌شود و هر پیام رسانی که ازفریمورک CallKit اپل استفاده نماید، با این قابلیت همراه است مانند واتس اپ؛ “Hey Siri, read my new messages on WhatsApp”.

تنظیم روشنایی

نوار موجود در کنترل سنتر سریع‌ترین روش برای تنظیم روشنایی است اما گاهی می‌خواهید این مقدار مانند ۴۵ درصد دقیق باشد یا نمی‌توانید صفحه نمایش گوشی را لمس کنید. به جای رفتن به کنترل سنتر می‌توانید از سیری بدون نیاز به اینترنت بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. فرمان‌هایی مانند “Increase brightness”, “Decrease brightness”, “Set screen brightness to 35%” کارساز هستند.

حالت هواپیما

دستوراتی مانند “Toggle Airplane Mode on” و “Toggle Airplane Mode off” از طریق سیری به صورت آفلاین انجام می‌شوند. از آنجایی که وقتی حالت هواپیما فعال است شما اینترنت ندارید، این قابلیت بسیار کاربردی می‌باشد. البته بسیاری از حالت هواپیما برای کاهش در مصرف باتری و جلوگیری از حواس پرتی استفاده می‌کنند.

وای-فای

یکی دیگر از تنظیماتی که می‌توانید با سیری آفلاین تغییر دهید، روشن و خاموش کردن وای-فای است. جملاتی مثل Enable Wi-Fi” یا “Disable Wi-Fi” بدون اینترنت هم کار می‌کنند. (این دستور مانند خاموش و روشن کردن وای-فای از مسیر Settings → Wi-Fi است)

بلوتوث

شما امکان خاموش و روشن کردن بلوتوث را نیز با سیری بدون نیاز به اینترنت دارید. هنگامی که سیری بلوتوث را خاموش می‌کند، این ویژگی به طور کلی غیر فعال می‌گردد، مانند اینکه از مسیر Settings → Bluetooth خاموش شده است. با این کار تا زمانی که مجددا بلوتوث روشن نشود، کارهایی مانند اتصال به اپل واچ یا ایردارپ صورت نمی‌گیرند.

سلولار دیتا

مانند بلوتوث و وای-فای، می‌توانید از سیری بخواهید که اینترنت سیم کارت شما را خاموش و روشن کند، آن هم بدون نیاز به اتصال به اینترنت. این کار با دستوراتی مثل “Turn on cellular data” و “Turn off cellular data” انجام می‌شود.

مزایای سیری آفلاین

با سیری آفلاین، هیچ داده‌ای برای اپل ارسال نمی‌شود. صدای شما کاملا در دستگاه پردازش، به متن تبدیل، و بدون نیاز به سرور پاسخ شما داده می‌شود.

به عبارت دیگر سیری آفلاین سریع‌تر و امن‌تر از سیری آنلاین است. البته سیری آفلاین تمامی دستورات را درک نمی‌کند و برای برخی موارد، به خصوص آن‌هایی که نیاز به اطلاعات از منابع دیگر دارد، را با اینترنت کار می‌کند.

پیش نیاز سیری آفلاین

برای استفاده از این ویژگی باید آیفون و آیپد شما دارای تراشه A12 بایونیک و جدیدتر باشد. همچنین باید سیستم عامل iOS 15 و iPadOS 15 و جدیدتر را داشته باشید.

iOS 15iPadOS 15سیریمتوسط