طرح‌های شماتیک جدید از سری آیفون ۱۴ ؛ تفاوت‌ بین ۴ مدل

تقریبا قطعی به نظر می‌رسد که مدل‌های رده بالای آیفون ۲۰۲۲ یعنی آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی، طراحی جدیدی دارند و مدل‌های معمولی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس با اندازه‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچ نیز از طراحی مدل‌های آیفون ۲۰۲۱ بهره می‌برند. در حال حاضر تصاویر جدید از طرح‌های شماتیک تقریبی سری آیفون ۱۴ منتشر شده که توسط تولید کنندگان لوازم جانبی به دست منبع گزارش رسیده است. این تصاویر کل طراحی را نمایش نمی‌دهند اما برخی از شایعات را تایید می‌کنند.

در ابتدا باز هم حذف مدل مینی بعد از عملکرد ضعیف آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۳ مینی در بازار و جایگزین شدن آن با یک مدل بزرگتر به نام مکس به چشم می‌خورد.

نکته دیگر این تصاویر، برجستگی بزرگتر دوربین آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس است که ظاهرا به خاطر حضور سنسور ۴۸ مگاپیکسلی می‌باشد. این سنسور برای دوربین اصلی جایگزین مدل ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود که باعث افزایش ضخامت قابل توجه برآمدگی دوربین می‌گردد.

 

حضور این سنسور می‌تواند شهرت آیفون به عنوان بهترین گوشی هوشمند در زمینه دوربین را افزایش دهد و ۳۵ درصد بزرگتر از سنسور فعلی می‌باشد. ارتفاع لنز ۷P آن نیز حدود ۵ تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس با برجستگی‌های دوربین کوچکتری همراه هستند و برخلاف مدل‌های پرو، از سیستم دوربین دوگانه بهره می‌برند.

نمایشگرهای گوشی در این تصاویر به طول دقیق نشان داده نشده، اما خوشبختانه اطلاعات زیادی در این راستا در گزارش‌های مختلف منتشر گردیده است. طبق گزارشات قبلی، مدل‌های پرو به جای بریدگی دارای دو حفره دایره و بیضی شکل هستند و انتظار می‌رود که با صحفه نمایش‌های ۱۲۰ هرتزی ساخت سامسونگ و الجی به دست کاربران برسند. همچنین از تراشه پیشرفته‌تر A16 Pro بهره می‌برند.

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس که دو مدل معمولی سری آیفون ۱۴ محسوب می‌شوند، از همین تراشه A15 بایونیک بهره می‌برند اگرچه اپل برای حفظ یکپارچگی نام گذاری آن را به A16 بایونیک تغییر خواهد داد.

سری جدید آیفون ممکن است قابلیت‌های مرتبط با ماهواره را داشته باشد و رم بیشتری در آن استفاده گردد. نظر شما درباره این طرح‌های شماتیک و به طور کلی سری آیفون ۱۴ چیست؟

آیفونآیفون 14آیفون 14 پروآیفون 14 پرو مکسآیفون 14 مکسآیفون 14 مینیآیفون 2022