مایکروسافت سرویس استریم بازی ابری ایکس باکس را برای کاربران آیفون (iOS) عرضه کرد

مایکروسافت غیر ممکن را انجام داد و سرویس Xbox Game Pass را به سطح جدید رسانده است. حالا استریم بازی ابری ایکس باکس برای کامپیوترهای شخصی و کاربران iOS از طریق مرورگر در دسترس است.

جالب اینجاست که سرویس ابری بازی ایکس باکس جزئی از اشتراک Xbox Game Pass Ultimate است و هزینه آن ماهیانه ۱۵ دلار می‌باشد (ماه اول با ۱ دلار در دسترس شماست). اگر قبلا مشترک Xbox Game Pass Ultimate شده باشید و در یکی از ۲۲ کشوری که از از سرویس استریم ابری ایکس باکس پشتیبانی می‌کند ساکن هستید، می‌توانید اکنون روی دستگاه iOS خود، بدون پرداخت هزینه اضافه، مشغول بازی‌های این سرویس شوید.

همچنین بخوانید:

برای این کار کافی است که مرورگر سافاری را باز کنید و به مسیر xbox.com/play بروید تا به لیست بازی‌های متنوع این سرویس دسترسی داشته باشید. این سرویس توسط سخت افزار سفارشی سازی شده ایکس باکس سری ایکس تامین می‌شود، این یعنی وقتی شما یک بازی را روی دستگاه iOS خود انجام می‌دهد، بازی توسط یک کنسول بازی در دیتا سنتر مایکروسافت اجرا می‌شود.

در حال حاضر این سرویس قابلیت پخش ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را دارد. از آنجایی که بسیاری از عناوین این سرویس دارای کنترل‌های لمسی سفارشی هستند، شما می‌توانید آن‌ها را بدون نیاز به استفاده از کنترلرهای فیزیکی بازی کنید.

کشورهایی که این سرویس در آن‌ها در دسترس است: آرژانتین، استرالیا، اتریش، بلژیک، برزیل، کانادا، شیلی، چین، کلمبیا، چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، هنگ کنگ، مجارستان، هند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، کره، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، لهستان، پرتغال، روسیه، عربستان سعودی، سنگاپور، اسلواکی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، تایوان، ترکیه، امارات متحده عربی، انگلستان و ایالات متحده آمریکا.

مایکروسافت