تصویر لو رفته از قاب سری آیفون ۱۴ ؛ برآمدگی دوربین مدل پرو بسیار بزرگتر است

هنوز چهار ماه تا معرفی سری آیفون ۱۴ اپل باقی مانده اما با توجه به گزارشات و افشاگری‌های متعدد می‌دانیم باید منتظر چه دستگاه باشیم. به تازگی تصویر قاب مدل‌های مختلف سری آیفون ۱۴ منتشر شده و نشانه دیگری از پایان خانواده مینی و برآمدگی بزرگ مدل‌های پرو را شاهد هستیم.

بریدگی روی قاب سری آیفون ۱۴ برای مدل‌های پرو بسیار بزرگ است اما اصلا تعجب آور نیست، چون شایعات، طرح‌های شماتیک درز شده و تصاویر از نسخه‌های ساخته شده همگی نشان دهنده برآمدگی بزرگ قابل توجه دوربین آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس هستند. مدل‌های جدید با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی همراه هستند که ۵۷ درصد بزرگتر از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فعلی است.

نکته قابل توجهی در مورد دوربین‌های اولترا واید و تله فوتو گفته نشده است، به جز اینکه نباید انتظار لنز پریسکوپ برای زوم بیشتر را داشته باشیم.

اگرچه ارتقای دوربین مدل‌های پرو آیفون ۱۴ قابل توجه است اما طبق اطلاعات فعلی مدل‌های معمولی نیز دوربین بزرگتری نسبت به نسل قبلی خود دارند که نشان دهنده سنسورهای جدید با اندازه بیشتر است. همچنین بخوانید: بازی Fortnite آیفون به صورت رایگان با سرویس Xbox Cloud Gaming مایکروسافت .

شایعه شده که تمام مدل‌های آیفون ۱۴ با دوربین سلفی بهتر و دیافراگم بزرگتر برای ورود نور بیشتر و همچنین فوکوس خودکار همراه هستند. این تغییرات می‌تواند آیفون ۱۴ را به بهترین گوشی از نظر دوربین در سال ۲۰۲۲ تبدیل نماید.

به غیر از این موارد، مدل‌های پرو احتمالا بدون بریدگی صفحه نمایش هستند و برای فیس آیدی و دوربین جلو از دو حفره دایره وبیضی شکل استفاده می‌شود. ظاهرا اپل برای انطابق طراحی با این تغییرات، گوشه‌ها را کمی خمیده‌تر می‌کند و صفحه نمایش اندکی بزرگتر از نسل قبلی خواهد بود.

از نظر قطعات داخلی، سری جدید احتمالا رم بالاتری داشته باشد و می‌تواند اتصال ماهواره‌ای را ارائه دهد. تنها مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس با تراشه جدیدتری همراه هستند و دو مدل معمولی با همان تراشه A15 بایونیک سری آیفون ۱۳ عرضه می‌شوند.

آیفونآیفون 14آیفون 14 پروآیفون 14 پرو مکسآیفون 14 مکسآیفون 14 مینیآیفون 2022