آیفون ۲۰۳۲ قیمتی معادل ۶۰۰۰ دلار خواهد داشت!

گوشی هوشمند بیش از ۹۹۹ دلار تا ۵-۶ سال پیش غیر قابل تصور بود اما اکنون این قیمت‌ها برای پرچمداران منطقی به نظر می‌رسد. مدل‌هایی که دارای دوربین پیشرفته هستند مانند Sony Xperia 1 IV یا نسخه‌هایی با صفحه نمایش انعطاف پذیر، قیمت بالاتری دارند. طبق رویه فعلی و پیش بینی‌های انجام شده، احتمالا تا سال ۲۰۳۲ برای آیفون بیش از ۶۰۰۰ دلار می‌پردازیم.

آیفون X اپل که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، اولین تلفن هوشمند پر فروش با قیمت ۹۹۹ دلار بود و شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ سریعا از آن پیروی کردند. این موج ادامه داشت و تولید کنندگان چینی مانند Oppo که به تولید تلفن‌های مقرون به صرفه معروف بودند نیز، نتوانستند در برابر این روند مقاومت نمایند. همچنین ببینید: کانسپت آیفون استودیو .

Mozillion که یک پلتفرم خرید و فروش گوشی است، بر اساس تجزیه و تحلیل افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند در ۱۰ سال گذشته، پیش بینی‌های خود در رابطه با افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند در ۱۰ سال آینده را ارائه کرده است.

آیفون بیشترین افزایش قیمت را داشته است

آیفون پرچمدار از ۱۹۹ دلار سال ۲۰۱۲ برای آیفون ۵ به ۱۰۹۹ دلار برای آیفون ۱۳ پرو مکس رسیده که افزایش آن ۴۵۲ درصد می‌باشد. اگر این روند ادامه داشته باشد، آیفون ۲۰۳۲ می‌تواند ۶۰۶۹ دلار قیمت گذاری شود.

پرچمداران موتورولا و هواوی نیز در لیست گوشی‌هایی هستند که بیشترین افزایش قیمت را در ده سال گذشته داشتند. با فرض ادامه روند فعلی افزایش قیمت ۲۲۱ درصدی، گوشی‌های پرچمدار هواوی در سال ۲۰۳۲ قیمتی بیش از ۳۳۰۰ دلار خواهند داشت.

قبل از اینکه ایالات متحده آمریکا هواوی را در لیست سیاه قرار دهد، دستگاه‌های آن‌ها ۳۰ درصد ارزان‌تر از رقبا بود اما اکنون که این کمپانی در پیدا کردن قطعات با مشکل مواجه شده، کمبود دستگاه‌های آن در بازار رخ داده و قیمت آن افزایش یافته است.

گوشی گران قیمت موتورولا از ۲۹۹.۹۹ دلار سال ۲۰۱۲ به ۹۹۹.۹۹۹ دلار در سال ۲۰۲۲  رسیده است که ۲۳۳ درصد گران‌تر شده و در صورت تدوال این روند قیمتی، قیمت گوشی‌های پرچمدار این کمپانی تا سال ۲۰۳۲ به بیش از ۳۳۳۳ دلار می‌رسد.

سامسونگ با افزایش قیمت تقریبا ۱۸۴ درصدی در رتبه چهارم قرار دارد. قیمت گوشی‌های رده بالای نوکیا در دهه گذشته کمترین افزایش را داشته و فقط ۵۵ درصد بوده است. برای سایر برندهای نیز رقم‌های زیر به دست آمده است:

  • OnePlus: افزایش ۱۴۲ درصدی و قیمت احتمالا ۲۳۴۲ در سال ۲۰۳۲
  • سونی: افزایش ۱۰۵درصدی و قیمت احتمالا ۲۳۵۸ در سال ۲۰۳۲

در حالی که این گزارش جالب است، اما نباید به عنوان یک پیش بینی قطعی در نظر گرفته شود. با افزایش قیمت همه چیز، از غذا گرفته تا سوخت و کمبود منابع، قیمت‌ها می‌توانند بیش از حد تصور افزایش یابند. با این شرایط در کشورهایی مانند ایران نیز که ارزش پول ملی در لحظه کم شده و عوارض و مالیات بالایی از شهروندان گرفته می‌شود، آیفون به رویایی دور از دسترس بدل خواهد شد!

آیفون