طرح مفهومی آیفون ۱۲ پرو ؛ دوربین چهار گانه و شبیه به آیفون SE

با وجود اینکه حتی یک ماه هم از عرضه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو نگذشته، به نظر می‌رسد زمان آن رسیده به دنبال آیفون بعدی باشیم. به تازگی یک طرح مفهومی از سوی Path of Design منتشر شده که آیفون ۱۲ پرو را ارائه می‌دهد.

در این طرح مفهومی بسیاری از نشانه‌های طراحی آیفون SE/4/5 دیده می‌شود و البته یک تلفن هوشمند مدرن برای سال ۲۰۲۰ را تداعی می‌کند. در این طرح مفهومی آیفون ۱۲ پرو یک دستگاه بدون ناچ یا بریدگی صفحه نمایش به تصویر کشیده می‌شود که ممکن است خوشایند کاربران باشد اما تضمینی برای اجرای آن وجود ندارد.

طراحی مربعی این دستگاه ما را به یاد آیفون‌های قدیمی‌تر میندازد که مطمئنا مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار خواهد گرفت. ما در این مفهومی همان برآمدگی مربعی شکل پشت سری آیفون ۱۱ پرو را می‌بینیم اما این بار ۴ لنز دوربین در آن گنجانده شده است. طبق گزارشات آیفون ۲۰۲۰ دارای سنسور زمان پرواز است اما ما تا کنون اطلاعاتی از اضافه شدن دوربین چهارم نداشته‌ایم.

این طراحی قابل توجه است، طراحی مربعی و حذف ناچ خواسته بسیاری از کاربران است. اپل احتمال دارد که روی یک نمونه آزمایشی آیفون بدون ناچ کار کند اما کمی بعید است که در سال ۲۰۲۰ از آن رونمایی کند.

در این طرح مفهومی به ویژگی‌هایی همچون صفحه نمایش ProMotion و شارژ بی‌سیم معکوس نیز اشاره شده است. اگر اپل بخواهد آیفون ۱۲ پرو یا هر آیفون دیگری را بدون ناچ یا همان بریدگی بالای صفحه نمایش عرضه کند قطعا برخلاف میل اپل، شایعات و گزارشات بسیاری درباره آن منتشر خواهد شد.

آیفونآیفون 12آیفون 12 پروآیفون 12 پرو مکسآیفون 2020