AnandTech : کارایی و عملکرد گرافیکی آیفون ۱۱ پرو حدود ۵۰-۶۰ درصد بهتر از آیفون XS است

تقریبا آیفون هر ساله موفق به شکست خود می‌شود و رقیبی از نظر عملکرد، طبق بسیاری از بررسی‌ها، در بین گوشی‌های هوشمند ندارد. اخیرا Anandtech یک بررسی جامع روی عملکرد گرافیکی تراشه A13 بایونیک اپل که در آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس استفاده شده، انجام داده است. کمپانی AnandTech برای تست‌های مختلف و انتشار گزارش عملکرد پردازنده و پردازنده گرافیکی شناخته شده است.

در این بررسی از تست‌های سطح سیستمی برای عملکرد تراشه A13 بایونیک استفاده شده است. همانطور که انتظار می‌رفت دستگاه‌های دارای A13 عملکردی حدود ۲۰ درصد بهتر از آیفون XS و آیفون XR _که از تراشه A12 بهره می‌برند_ داشتند. لازم به ذکر است که افزایش عملکرد باعث شده که هسته‌ها در اوج مصرف انرژی بیش از ۶.۲ وات مصرف کنند که البته در مقایسه با افزایش ظرفیت باتری، ناچیز است.

پردازنده گرافیکی A13 نیز افزایش عملکردی ۳۸ درصدی در مقایسه با نسل قبلی داشت. معمولا دستگاه‌های اپل در تست ۳DMark خوب عمل نمی‌کنند اما ظاهرا اپل این مشکل را رفع نموده است.در این تست آیفون‌های جدید عملکردی به خوبی دستگاه‌های دارای تراشه اسنپدارگون ۸۵۵ (+) ندارد، اما عملکرد پایین‌تر به خاطر این است که اپل اجازه نمی‌دهد آیفون‌ها بیش از حد داغ شوند و حداکثر دمایی که در تست‌ها در بدنه آیفون اندازه گیری شد، ۴۱ درجه سانتی گراد بود.

زمانی که به تست بررسی عملکرد و کارایی رسیده شد، A13 از تراشه کوالکام بهتر عمل کرد. عملکرد A13 حدود ۲۰ درصد بهتر بود. اگر این تراشه را با نسل قبلی خود یعنی A12 مقایسه کنیم، عملکردی حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد بهتر داشت و این پیشرفت بسیار قابل توجه است.

A13آیفونآیفون 11 پروآیفون 11 پرو مکسآیفون 2019آیفون XS