آیفون ۱۱ شارژ بی‌سیم معکوس ندارد اما با شارژر سریع USB-C هجده واتی عرضه می‌شود

اپل امشب رویداد فقط با نوآوری آیفون ۱۱ را برگزار می‌کند و مینگ-چی کو، تحلیلگر صاحب نام اپلی در آخرین یادداشت تحلیلی خود انتظاراتش را از این کنفرانس شرح داده است. به گفته وی خبری از ویژگی شارژ بی‌سیم معکوس در سری آیفون ۱۱ نخواهد بود!

چندین ماه است که ما شایعاتی را مبنی بر پشتیبانی سری آیفون ۱۱ از شارژ بی‌سیم معکوس شنیده‌ایم. بسیاری از پرچمداران اندرویدی مانند گلکسی S10، سری گلکسی نوت ۱۰، سری هواوی میت ۳۰ از همین فناوری بهره می‌برند. با این حال اپل تصمیم گرفته که این فناوری را در آیفون ۱۱ استفاده نکند چون راندمان شارژ با استانداردهای اپل مطابقت ندارد.

اگر گفته کو صحت داشته باشد واقعا ناامید کننده است که آیفون قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس را نداشته باشد، با وجود اینکه ما در پرچمداران اندرویدی چنین ویژگی را دیده‌ایم. با این قابلیت می‌توانید اپل واچ یا ایرپاد خود را با باتری آیفون شارژ کنید که در بسیاری از مواقع قطعا مفید خواهد بود.

او همچنین گفته که آیفون‌های جدید با کانکتور لایتینگ عرضه می‌شوند و از اپل پنسل نیز پشتیبانی نمی‌کنند.

کو در ادامه گزارش خود گفته که پرچمداران سال ۲۰۱۹ اپل با آداپتور USB-C 18W برای شارژ سریع عرضه خواهد شد. جانشین آیفون XR با همان آداپتور ۵ واتی به دست کاربران می‌رسد. ما سال گذشته نیز شایعاتی مبنی بر حضور شارژر ۱۸ واتی USB-C در جعبه آیفون XS داشتیم اما به حقیقت بدل نشد. اما امسال از آنجایی که آیفون‌های جدید با باتری بزرگتر عرضه می‌گردند، منطقی است که اپل شارژر سریع ۱۸ واتی را درون جعبه آیفون قرار دهد.

برای طراحی پنل جلویی، کو می‌گوید که هر سه آیفون از طراحی یکسانی بهره می‌برند و سایز ناچ نیز تغییری نخواهد کرد. وی در قسمتی از گزارش نیز اظهار داشت که اپل آیفون‌ها را با رنگ‌های جدید معرفی خواهد کرد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های سری آیفون ۱۱ فناوری باند فوق سریع است که مکان یابی در محل سر بسته همانند خانه و تجربه کار با نقشه را بهبود می‌یابد. علاوه بر این، باند فوق سریع برای یافتن برچسب‌های اپل، که انتظار می‌رود در همین کنفرانس معرفی شوند، کاربرد دارد. اپل تگ یا برچسب اپل، قطعه‌ای کوچک است که با اتصال به هر چیزی می‌توان آن را ردیابی کرد.

به خاطر نبود ویژگی‌های نوآورانه کو معتقد است که فروش آیفون ۵ تا ۱۰ درصد کاهش یابد و به ۶۵ تا ۷۰ میلیون دستگاه برسد.

اپل در کنار سری آیفون ۱۱ در رویداد By Innovation Only، از اپل واچ سری ۵ نیز رونمایی می‌کند. این کنفرانس امشب ساعت ۲۱:۳۰ آغاز می‌شود که به صورت زنده می‌توانید آن را مشاهده کنید. تمامی محصولات، خدمات و … که در کنفرانس به آن‌ها پرداخته می‌شود، توسط تیم اخبار اپل خوره پوشش داده می‌شود. با ما همراه باشید.

آیفونآیفون 11آیفون 11 Maxآیفون 11 پروآیفون 11 مکسآیفون 11Rآیفون 2019آیفون XIآیفون XI Maxآیفون XIR