نسخه آزمایشی و نسخه نهایی iOS 15 و iPadOS 15 چه زمانی عرضه می‌شوند؟

اپل چند روز دیگر رویداد سالانه توسعه دهندگان خود را برای رونمایی از iOS 15، iPadOS 15، watchOS 8 و macOS 12 برگزار می‌کند. iOS 15 تغییرات متعدد مانند iOS 14 نخواهد داشت اما هنوز هم یک به روزرسانی عمده محسوب می‌شود. اما اپل چه زمانی نسخه آزمایشی و نسخه نهایی iOS 15 را منتشر می‌کند؟

اگر خبرهای این چند روز را دنبال نکرده باشید، اولین سوال این است که iOS 15 چه زمانی معرفی می‌شود؟ پاسخ سوال ساده است. WWDC 2021 در ۱۷ خرداد ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران آغاز می‌شود و اپل از iOS 15 در مراسم آغازین این رویداد رونمایی خواهد کرد.

اپل اولین نسخه آزمایشی iOS 15 را بلافاصله بعد از مراسم اصلی عرضه می‌کند و همان ۱۷ خرداد شاهد اولین نسخه آزمایشی iOS 15 خواهیم بود. بنابراین اگر به دنبال ماجراجویی روی گوشی هوشمند خود هستید، می‌توانید چند روز دیگر iOS 15 را تجربه کنید. البته باگ‌ها و مشکلات زیادی را نسخه آزمایشی به همراه دارد و به هیچ وجه نصب آن را به کاربران عادی پیشنهاد نمی‌کنیم و بهتر است منتظر نسخه نهایی iOS 15 باشید.

اپل تمایل دارد که همیشه نسخه جدید سیستم عامل خود را درشهریور ماه برای عموم عرضه کند. حتی با وجود شیوع ویروس کرونا در سال گذشته که باعث تاخیر در عرضه آیفون ۱۲ شد، اپل نسخه نهایی iOS 14 را در شهریور ماه منتشر کرد. با کاهش محدودیت‌های کرونایی در آمریکا، دلیل خاصی ندارد که ما انتظار عرضه نسخه نهایی iOS 15 را در زمان دیگری داشته باشیم.

iOS 15 با کنترل سنتر بازطراحی شده و لاک اسکرین جدید همراه است و ویجت‌های پیشفرض نیز طراحی جدیدی را تجربه می‌کنند. ما در اینجا تمام ویژگی‌های مورد انتظار از iOS 15 طبق شایعات اخیر و اخبار را داریم.

امسال تغییرات زیادی را در iPadOS 15 شاهد خواهیم بود که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان اضافه کردن ویجت‌ها به هوم اسکرین و بهبود مولتی تسکینگ اشاره داشت. نسخه نهایی iPadOS 15 نیز در کنار iOS 15 در شهریور ماه سال جاری عرضه می‌شود.

iOSiOS 15iPadOSiPadOS 15