باگ محدود شدن انیمیشن‌ها در صفحه نمایش ProMotion سری آیفون ۱۳ پرو با iOS 15.4 رفع شد

از زمانی که آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس با صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی ProMotion عرضه شدند، اپلیکیشن‌های شخص ثالث با یک باگ روبرو بودند که نرخ تازه سازی صفحه نمایش را برای آن‌ها به ۶۰ هرتز محدود می‌کرد. اپل با اولین نسخه آزمایشی iOS 15.4 که به تازگی منتشر شده، مشکل را رفع کرده است.

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس چندین ماه می‌باشد که در دسترس مشتریان قرار گرفته است. با این حال باگ Core Animation مانع از آن شد که توسعه دهندگان شخص ثالث از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی صفحه نمایش به طور کامل استفاده کنند. نرخ تازه سازی بالاتر صحفه نمایش باعث می‌شود که تجربه روان‌تری به کاربر القا گردد.

ابتدا کریستین سلیگ، توسعه دهنده شناخته شده، در توییت خود به این موضوع اشاره کرد و گفت که یکی از کارکنان اپل این رفع این باگ را به وی اطلاع داده است. این توسعه دهنده سپس با بررسی خود نیز، موضوع را تایید نمود.

بنابراین اگر آیفون شما به صفحه نمایش ProMotion مجهز است، با رفع این باگ اسکرول و انیمیشن‌های روان‌تری را در اپلیکیشن‌های شخص ثالث تجربه خواهید کرد. این تغییر باعث می‌شود که تجربه کاربری منسجم‌تر و یکپارچه‌تر به نظر برسد. با این حال جای تعجب دارد که چرا اپل تا این حد رفع مشکل را به تاخیر انداخته و در چهارمین نسخه بزرگ iOS ۱۵ به فکر رفع باگ افتاده است. این باگ می‌تواند تاثیر بسیار منفی روی تجربه کاربری داشته باشد.

جدای از باگ رفع شده، iOS 15.4 ویژگی مفید دیگری مانند ایموجی‌های جدید، یونیورسال کنترل و امکان استفاده از فیس آیدی با ماسک را به همراه دارد.

آیفون 13 پروآیفون 13 پرو مکسآیفون 2021