اپل از طلای بازیافتی در تولید آیفون ۱۳ استفاده می‌کند

اپل قبلا اعلام کرده بود که برنامه دارد تا سال ۲۰۳۰ تولید کربن خود را به صفر برساند. در گزارش پیشرفت محیط زیستی ۲۰۲۲ این کمپانی، اکنون جزئیات طرح‌های این شرکت و پیشرفت آن‌ها در اهدافشان آمده است. در این گزارش از افزایش استفاده از مواد بازیافتی به خصوص طلا در محصولات مختلف از جمله آیفون ۱۳ گفته شده است.

طبق آخرین گزارش اپل که اخیرا منتشر شده، این کمپانی استفاده از طلای بازیافتی را آغاز کرده و در عین حال استفاده از تنگستن بازیافتی، عناصر خاکی کمیاب و کبالت بازیافتی را تقریبا دوبرابر کرده است. غول کوپرتینویی ادعا کرده که نزدیک به ۲۰ درصد از تمام مواد استفاده شده در محصولاتش در سال ۲۰۲۱، بازیافتی بوده است.

اپل در گزارش خود گفته که در سالی که گذشت ۵۹ درصد آلومینیوم، ۴۵ درصد عناصر خاکی کمیاب، ۱۳ درصد کبالت و ۳۰ درصد قلع را از منابع بازیافتی به دست آورده است.

این کمپانی به برخی از موارد استفاده از این مواد بازیافتی نیز اشاره کرده است. تمام قلع مورد استفاده برای لحیم کردن اتصالات لاجیک برد در آیفون، آیپد و مک از منابع بازیافتی سرچشمه می‌گیرد. طلای بازیافتی برای روکش لاجیک برد و سیم کشی دوربین‌های عقب و جلوی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو استفاده شده است. همچنین ۱۰۰ درصد آلومینیوم مورد استفاده برای ساخت بدنه دستگاه، از منابع بازیافتی به دست آمده است.

علاوه بر این، اپل خاطر نشان کرد که در بسته بندی‌های این شرکت استفاده از پلاستیک کاهش یافته است. این ماده دشمن محیط زیست تنها ۴ درصد از بسته بندی این کمپانی را تشکیل می‌دهد و قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ این میزان را هم حذف کنند. از سال ۲۰۱۵ اپل استفاده خود از مواد پلاستیکی را تا ۷۵ درصد کاهش داده است.

در این گزارش اپل دستگاه جدید خود به نام تاز را نیز معرفی کرد که به بازیافت مواد از وسایل الکترونیکی کمک می‌کند. این دستگاه به اپل کمک می‌کند تا وابستگی خود به استخراج مواد اولیه را کاهش دهد و مواد بیشتری را از قطعات الکترونیکی اسقاط شده و بازیافتی تهیه کند.

این کمپانی همچنین عملکرد ربات دیزی را برای ۲۳ آیفون گسترش داده و پیشنهاد اعطای مجوز رایگان پتنت‌های مرتبط را به شرکت‌ها و محققان داده است. دیو ربات دیگر اپل است که به بازیافت آهنرباهای خاکی کمیاب، تنگستن و فولاد کمک می‌کند.

آیفون 13آیفون 2021محیط زیست