چهارمین نسخه آزمایشی iOS 14, iPadOS 14, tvOS 14, watchOS 7 و macOS 11 Big Sur

با وجود اینکه به پاییز و عرضه نسخه نهایی نسل جدید سیستم عامل‌های اپل نزدیک می‌شویم، این کمپانی همچنان نسخه‌های آزمایشی را منتشر می‌کند. اپل شب گذشته چهارمین نسخه آزمایشی iOS 14, iPadOS 14, tvOS 14, watchOS 7 و macOS 11 Big Sur را برای توسعه دهندگان منتشر کرد.

همچنین بخوانید:

سومین نسخه آزمایشی iOS 14, iPadOS 14, tvOS 14, watchOS 7 و macOS 11 Big Sur حدود دو هفته پیش عرضه شد. این نسخه‌ها برای شناسایی و رفع باگ‌ها و همچنین دادن فضا و زمان مورد نیاز توسعه دهندگان برای آپدیت اپلیکیشن‌هایشان عرضه می‌شود.

توسعه دهندگان می‌توانند آخرین نسخه آزمایشی هر سیستم عامل را از پرتال توسعه دهندگان اپل دریافت کنند. همچنین آپدیت‌های جدید به عنوان یک به روزرسانی OTA برای دستگاه‌هایی که پروفایل مربوطه را نصب دارند، در دسترس است. برای نصب آخرین نسخه آزمایشی tvOS 14 باید پروفایل مربوطه را با Xcode نصب کنید. اپل واچ‌های ثبت شده برای نصب نسخه آزمایشی هم می‌توانند چهارمین نسخه آزمایشی را در شرایطی که ۵۰ درصد شارژ داشته، به شارژر متصل و در محدوده اتصال آیفون باشند، دریافت کنند.

تغییرات چهارمین نسخه آزمایشی iOS 14 و iPadOS 14:

رابط برنامه نویسی اطلاعیه در معرض کرونا قرار گرفتن

در سه نسخه قبلی آزمایشی iOS 14 خبری از پشتیبانی از API اطلاعیه در معرض کرونا قرار گرفتن نبود. اما اپل در چهارمین نسخه رابط برنامه نویسی کاربردی آن را اضافه کرده است.

ویجت جدید اپل تی‌وی

در چهارمین نسخه آزمایشی iOS 14 ویجت جدیدی برای برنامه اپل تی‌وی اضافه شده است. اپل در زمان معرفی iOS 14 در WWDC 2020 این ویجت را نشان داده بود.

پشتیبانی از لمس سه بعدی

پشتیبانی از لمس سه بعدی به سیستم عامل برگشته است و آیفون‌های سازگار می‌توانند از آن استفاده کنند.

بهبود جستجو

تجربه کاربری در استفاده از Spotlight بهتر شده و نتایج جستجوی پربازدیدتر در اول نمایش داده می‌شوند.

iOSiOS 14iPadOSiPadOS 14macOSmacOS 11macOS Big SurtvOStvOS 14watchoswatchOS 7