کالبد شکافی Studio Display اپل

پس از انتظارات فراوان، بالاخره تیم iFixit نتایج کالبد شکافی Studio Display اپل را که اخیرا رونمایی شده، به اشتراک گذاشت. این صفحه نمایش به خاطر مشکلات دوربین فیس تایم ۱۲ مگاپیکسلی خود، کابل پاور جدا نشدنی و پایه غیر قابل تعویض توسط کاربران، انتقادات فراوانی را متوجه خود دید. اما از نظر قطعات داخلی شرایط این نمایشگر چگونه است؟

اولین نمایشگر مستقل اپل Pro Display XDR بود که طراحی متراکم مدار پاور، دو فن و کابل‌های نواری برای اتصال همه چیز را به همراه داشت. چیدمان قطعات صفحه نمایش جدید اپل از iMac متراکم‌تر است اما اجزا، مشابه کامپیوتر اپل چیده شده‌اند.

البته جای تعجب ندارد که اجزای این صفحه نمایش تا این حد فشرده هستند. به طور مثال خبر از هیچ آداپتور برق خارجی نیست و سخت افزار مورد نیاز از جمله فن‌های خنک کننده، در صفحه نمایش تعبیه شده‌اند. این سیستم خنک کننده برای تراشه A13 بایونیک و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی نیز کاربرد دارد. این مانیتور دارای سیستم عامل iOS 15.4 می‌باشد و در آینده به روز رسانی نرم افزاری دریافت می‌کند. با بررسی قطعات مشکل خاصی در رابطه با کیفیت بد دوربین فیس تایم مشخص نشد، با این حال اپل قول داده که مشکل را با به روزرسانی نرم افزاری برطرف نماید.

iFixit به خاطر مهندسی در یکپارچه سازی مدارد پاور، اپل را تحسین کرد. کالبد شکافی Studio Display یک واقعیت جالب دیگر را مشخص کرد. صفحه نمایش استودیو اپل از همان پنل صفحه نمایش ۲۴ اینچی ۵k آیمک بهره می‌برد. با این حال شاسی استودیو دیسپلی حدود ۵۰ درصد ضخیم‌تر است.

این تیم در گزارش خود گفته که بلندگوها عملکرد چشمگیری برای یک مانیتور دارد. از نظر منفی نیز آن‌ها با چسب در جای خود ثابت شده‌اند و تعمیر و تعویض را چالش برانگیزتر می‌کنند. در این کالبد شکافی اشاره شده که ساخت نمایشگر استودیو یک گواهی قابل توجه برای توانایی اپل در حل مشکلات است.

مانیتور استودیو