کالبد شکافی کامل آیفون ۱۳ پرو ؛ تعویض صفحه نمایش برای فیس آیدی مشکل ساز می‌شود!

تیم iFixit که قبلا نتایج اولیه کالبد شکافی را ارائه کرده بود حالا، کالبد شکافی آیفون ۱۳ پرو را با جزئیات منتشر کرده است که تمام تغییرات داخلی نسل جدید آیفون را مشخص می‌نماید. دسترسی به قطعات داخلی آیفون ۱۳ پرو بسیار شبیه به آیفون ۱۲ پرو می‌باشد.

اولین نکته‌ای که در این کالبد شکافی به چشم آمد، ادغام لایه‌های دیجیتایزر و صفحه نمایش است. این تغییر به اپل برای کاهش ضخامت و هزینه پنل اولد کمک می‌کند. همچنین بلندگوی گوشی دیگر روی صفحه نمایش نصب نشده است. این کار تعویض صفحه نمایش را ساده‌تر و تعویض بلندگوی گوشی را سخت‌تر کرده است.

همچنین بخوانید:

برای کاهش ۲۰ درصدی اندازه ناچ، اپل همه ساطع کننده‌های مادون قرمز فیس آیدی را ادغام کرده است. اپل همچنین موفق شده اندازه لاجیک برد را نسبت به سال گذشته کاهش دهد.

به عنوان بخشی از این کالبد شکافی، تیم iFixit صفحه نمایش دو آیفون ۱۳ پرو را با یکدیگر جابجا کرد. این کار باعث شد فیس آیدی از کار بی‌افتد و خطای سخت افزار غیراصلی نمایش داده شود. طبق ادعای برخی منابع، اپل این موضوع را در نسخه بعدی iOS رفع خواهد کرد.

با وجود دسترسی آسان به قسمت‌های داخلی آیفون ۱۳ پرو و ماژولار بودن اکثر قطعات، تیم iFixit برای نمره تعمیر پذیری ۵ از ۱۰ داد، کمترین امتیازی که تا کنون به آیفون از سوی این تیم داده شده است! اصلی‌ترین دلیل این نمره پیوند سخت افزار و نرم افزار گوشی با یکدیگر است که کار را برای تعمیرکاران شخص ثالث مشکل می‌کند. اپل با وجود اینکه نیازی نیست از پیچ‌های مختلف استفاده کند، اما این کار را انجام داده و کار را برای تعمیر دشوار می‌نماید.

آیفون 13 پروکالبد شکافی