حالت Vanish یا ارسال پیام ناپدید شونده در دایرکت اینستاگرام

به احتمال زیاد همگی با سکرت چت تلگرام آشنایی دارید که پیام‌ها بعد از زمان معین به صورت خودکار حذف می‌شوند. اینستاگرام هم قابلیتی شبیه به این دارد که Vanish Mode یا همان حالت ونیش، آن را نام گذاری کرده است. این ویژگی را می‌توانید به صورت دستی فعال و غیرفعال کنید و پس از خروج از صفحه چت، تمام پیام‌های شما برای همیشه حذف می‌شوند. البته این قابلیت در حال حاضر فقط برای چت‌های تکی در دسترس است.

همچنین بخوانید:

اگر می‌خواهید پیام‌های ناپدید شونده در اینستاگرام ارسال کنید و نحوه آن را نمی‌دانید، در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه Vanish Mode یا ارسال پیام ناپدید شونده اینستاگرام را در آیفون فعال کنیم؟

فعال کردن ونیش مود در اینستاگرام آیفون بسیار آسان است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید و به سادگی پیام‌های ناپدید شونده ارسال کنید. فقط توجه داشته باشید که اینستاگرام شما به روز باشد چون در نسخه‌‌های قدیمی‌تر این ویژگی در دسترس نیست.

نکته مهم: ممکن است این ویژگی هنوز برای اکانت شما فعال نشده باشد، همیشه ویژگی‌های جدید اینستاگرام به مرور به اکانت‌های مختلف اضافه می‌شود.

۱- اینستاگرام را روی آیفون خود باز کنید.

۲- چتی که می‌خواهید در آن پیام ناپدید شونده بفرستید را باز نمایید.

۳- از پایین چت (بالای کادر تایپ) صفحه را به بالا بکشید. بعد از این کار شما وارد محیط ونیش مود می‌شوید و صفحه سیاه می‌گردد. همچنین چندین شکلک «سکوت» نیز از بالای صفحه به پایین می‌آیند.

آموزش غیرفعال کردن حالت ونیش در اینستاگرام iOS

وقتی این حالت را فعال کردید، برای همیشه فعال می‌ماند مگر اینکه خودتان به صورت دستی آن را غیرفعال کنید. برای خاموش کردن حالت Vanish دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

  • در همان صفحه چت روی گزینه Turn off Vanish Mode بزنید
  • همچنین برای خاموش کردن این ویژگی می‌توانید مانند روشن کردن، صفحه چت را از پایین به بالا بکشید

ونیش مود راهی آسان برای داشتن چت فوق خصوصی با افراد در دایرکت اینستاگرام است. پیام‌های ارسالی در این حالت، پس از مشاهده توسط کاربر گیرنده به صورت خودکار حذف می‌شوند. تمامی دیتای چت از جمله پیام‌ها و تصاویر پس از خروج از چت حذف می‌کردند. اگر این قابلیت برای اکانت شما در دسترس باشد، می‌توانید در هر زمانی آن را فعال و غیرفعال کنید.

همچنین اگر در این حالت از صفحه نمایش عکس گرفته شود، این کار به فرد مقابل اعلام می‌گردد. وقتی شما حالت ونیش را در یک چت فعال می‌کنید، این تغییر شما به اطلاع و تایید کاربر مقابل می‌‌رسد.

اینستاگراممبتدی