اشتراک گذاری عکس بین آیفون، آیپد و مک با یک حرکت سریع

یکی از ویژگی‌های برجسته محصولات اپل یکپارچگی آن‌ها است. به طور مثال با قابلیت سایدکار می‌توانید آیپد را به عنوان یک نمایشگر اکسترنال برای مک استفاده کنید یا از AirDrop برای جابجایی فایل‌ها بین آیفون، آیپد و مک استفاده نمایید. اما یک روش جالب دیگر برای اشتراک گذاری عکس بین آیفون ، آیپد و مک وجود دارد که بسیار سریع است.

همچنین بخوانید:

بنابراین این ترفند چگونه کار می‌کند؟ احتمالا اسم یونیورسال کلیپبورد را شنیده‌اید که با کمک آن می‌توان تصاویر را کپی کرده و در جای دیگری جای گذاری کرد. یونیورسال کلیپ بورد امکان کپی و جای گذاری متن و عکس در آیفون، آیپد و مک با اپل آیدی یکسان را می‌دهد. این ویژگی در چندین برنامه از جمله Messages, Pages, Notes و … در دسترس است.

تنظیم آیفون، آیپد و مک برای اشتراک گذاری سریع عکس

برای شروع باید دستگاه‌های خود را برای استفاده از این ویژگی آماده کنید. مطمئن شوید که بلوتوث در تمامی دستگاه‌ها فعال است و همه به یک شبکه Wi-Fi متصل هستند. علاوه بر این همه، دستگاه‌ها باید داری یک اپل آیدی باشند.

سپس از تظیمات بررسی کنید که گزینه Handoff روشن است. برای آیفون و آیپد به مسیر Settings > General > AirPlay & Handoff بروید و مطمئن شوید گزینه Handoff فعال می‌باشد.

برای مک نیز به مسیر System Preferences > General بروید و باید تیک Allow Handoff between this Mac and your iCloud devices فعال باشد.

تبادیل سریع تصاویر بین آیفون ، آیپد و مک

حالا که تنظیمات به اتمام رسید، روی عکس مورد نظر خود در آیفون با سه انگشت ضربه بزنید و گزینه کپی را انتخاب نمایید. برای مک نیز روی کیبورد دکمه‌های Command+C را فشار دهید. این کار عکس را به یونیورسال کلیپبورد می‌برد.

حالا به دستگاه مقصد بروید، و سه انگشت خود را روی آیفون یا آیپد به بیرون بکشید (برخلاف حالتی که می‌خواهید روی تصویر زوم کنید). اگر دستگاه مقصد یک مک است، این کار را روی ترکپد آن انجام دهید. همچنین می‌توانید در مک از دکمه‌های Command+V استفاده کنید.

آیا این ترفند را می‌دانستید؟ اگر ترفند مشابهی می‌شناسید که در بخش آموزش‌های سایت نیست، خوشحال می‌شویم که آن را با ما در میان بگذارید.

مبتدی