تمیز و ضد عفونی کردن ایرپاد و ایرپاد پرو بدون آسیب رساندن به آن‌ها

نمی‌توان این حقیقت را انکار کرد که ایرپاد و ایرپاد پرو موفقیت بزرگی برای اپل بودند. با توجه به راحتی آن‌ها، به سرعت بسیاری از کاربران مجاب به خرید آن‌ها شدند. دقیقا مانند خود آیفون توصیه می‌شود ایرپاد یا ایرپاد پرو را هم هر از گاهی تمیز و ضد عفونی کنید تا آن‌ها را تمیز نگه دارید و از عملکرد صحیح آن‌ها مطمئن شوید.

از بسیاری از جهات مردم با ایرپاد یا ایرپاد پرو مثل آیفون برخورد می‌کنند. آن‌ها را در جیب، روی میز، کیسه و … می‌گذارند. با توجه به شرایط فعلی و ویروس کرونا همیشه باید وقتی را برای تمیز و ضد عفونی کردن ایرپادز و ایرپادز پرو خود بگذارید. این کار علاوه بر ضد عفونی کردن این دستگاه، در رفع مشکلاتی همچون کم شدن حجم صدا، کیفیت صدا و … کمک می‌کند.

چگونه ایرپاد و ایرپاد پرو را تمیز نکنیم!

قبل از اینکه در مورد راه‌های تمیز و ضد عفونی کردن ایرپاد خرف بزنیم، بهتر است کارهایی که می‌تواند به آن آسیب برساند را مرور کنیم. یک حرکت اشتباه ممکن است منجر به آسیب غیر قابل جبران شود.

  • ایرپاد یا ایرپاد پرو خود را زیر آب نشویید. درست که ایرپاد پرو گواهی مقاومت در برابر آب دارد اما بدان معنی نیست که می‌توانید آن‌ها را مستقیما زیر آب قرار دهید. این کار به ایرپاد و ایرپاد پرو آسیب جدی می‌زند.
  • برای تمیز کردن ایرپاد خود از هیچ ماده شیمایی قوی یا ماده تمیز کننده‌ای استفاده نکنید. این می‌تواند به پوشش بیرونی ایرپاد آسیب برساند.
  • از ورود هر گونه مایعات به داخل دهانه ایرپاد و ایرپاد پرو جلوگیری کنید.

چگونه ایرپادز و ایرپادز پرو را تمیز و ضد عفونی کنیم؟

استفاده از پارچه بدون پرز

با استفاده از یک پارچه خشک و بدون پرز ایرپاد یا ایرپاد پرو را تمیز کنید. برای تمیز کردن گوشی‌ها هم می‌توانید از پارچه کمی مرطوب استفاده نمایید. از همین پارچه برای تمیز کردم قاب ایرپاد نیز می‌توانید استفاده نمایید. با توجه به جنس بدنه ایرپاد، پارچه کمی مرطوب، هر لکه و کثیفی که طی استفاده روزانه روی آن افتاده را پاک می‌کند.

تمیز کردن بلندگو و میکروفون ایرپاد

اگر با کیفیت صدای خروجی ایرپاد مشکل دارید یا نویزی شبیه به صدای ترک خوردن می‌شنوید، باید خروجی صدای ایرپادتان را به درستی تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از گوش پاک کن استفاده کنید. از پارچه‌های پرز دارد یا گوش پاک کن‌های بی‌کیفیت که پرز می‌دهند استفاده نکنید، چون می‌تواند در کیفیت صدای خروجی تاثیر بگذارید یا همان مشکل نویز ترک خوردن را پیش بیاورد.

اگر صدای نویز شبیه به ترک خوردن از ایرپاد پرو خود می‌شنوید مراحل زیر را دنبال کنید.:

  • با استفاده از نوار چسب ترجیحا کاغذی خروجی صدای ایرپاد پرو را تمیز کنید. با ا ین کار تمام گرد و غبار سطح تمیز می‌شود
  • این کار را حداقل ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید
  • با استفاده از اسپره هوای فشرده و پمپ باد، پنجره مشبک خروجی صدا را تمیز کنید. حتما حجم باد را کنترل کنید چون باد با شدت می‌تواند به ایرپاد آسیب برساند
  • مجدد با چسب نواری دریچه خروجی را تمیز کنید

تمیز کردن سری گوشی‌های ایرپاد پرو

دو روش برای تمیز کردن سری پلاستیکی گوشی‌های ایرپاد پرو دارید. می‌توانید از یک پارچه مرطوب برای این کار استفاده کنید. هر چند بهتر است که آن‌ها را از ایرپاد جدا کنید و زیر آب آن‌ها را بشویید. اگر به طور مداوم از ایرپاد پرو استفاده می‌کنید، به خصوص هنگام تمرین، حتما چند ماه یک بار سری‌های پلاستیکی آن را بشویید. برای شستن آن‌ها از صابون یا هر پاک کننده دیگری استفاده نکنید.

قبل از اتصال سری‌ها از خشک شدن کامل آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

ضد عفونی کردن ایرپاد و ایرپاد پرو

با مراحل بالا ایرپاد و ایرپاد پرو شما تمیز می‌شودند اما اگر می‌خواهید آن‌ها را ضد عفونی کنید با استفاده از پارچه و الکل ۷۰ درصد یا دستمال‌های ضد عفونی کننده این کار را انجام دهید. توجه کنید که از این موارد فقط برای قاب بیرونی ایرپاد استفاده کنید، چون اگر برای خروجی صدا استفاده  نمایید ممکن است آسیب جبران ناپذیری به آن برساند.

همچنین بخوانید:

کرونامبتدیمتوسط