iOS 16 یک به روزرسانی بزرگ است اما نه از نظر ظاهری!

رویداد جهانی توسعه دهندگان ۲۰۲۲ اپل از ۱۶ تا ۲۰ خرداد برگزار می‌شود. طبق رویه هر ساله، غول کوپرتینویی نسل بعدی سیستم عامل‌های آیفون، آیپد، اپل واچ و مک را طی کنفرانس معرفی خواهد کرد. مارک گورمن از بلومبرگ در خبرنامه خود انتظاراتش را از این رویداد و به خصوص به روزرسانی iOS 16 بیان کرده است.

وی گفته که iOS 16 که با نام رمز سیدنی شناخته می‌شود از نظر رابط کاربری تغییر قابل توجهی نمی‌کند، اما همچنان یک به روزرسانی بزرگ است چون در زمینه‌های دیگر از جمله نوتیفیکیشن‌ها و ردیابی سلامتی پیشرفت می‌کند.

طبق شایعات قبلی، اپل در iOS 16 ویحت‌های بزرگ را برای قرار دادن چندین ویجت در یک محل اضافه می‌کند تا دیگر نیازی به اسکرول بین آن‌ها نباشد.

اپل همچنین می‌تواند یک رابط کاربری جدید برای مولتی تسکینگ iPadOS معرفی کند. watchOS 9 نیز که با نام رمزی Kincaid شناخته می‌شود احتمالا به روزرسانی بزرگی در زمینه فعالیت و ردیابی سلامت خواهد بود. همچنین شاید اپل طی این رویداد از چند مک جدید رونمایی کند!

اپل نسل بعدی سیستم عامل‌های خود را در رویداد توسعه دهندگان رونمایی، و بعد از آن به صورت آزمایشی عرضه می‌کند تا توسعه دهندگان بتوانند اپلیکیشن‌های خود را با آن‌ها سازگار کنند. با کمی فاصله نیز نسخه آزمایشی عمومی این سیستم عامل‌ها منتشر می‌شود، اما نسخه نهایی که برای کاربران عادی است، در کنار آیفون ۱۴ در شهریور ماه عرضه خواهد شد. iOS 16 ظاهرا فقط روی آیفون‌هایی با تراشه A10 و جدیدتر کار می‌کند، یعنی آیفون ۷ و مدل‌های بعد از آن.

iOSiOS 16