ویژگی Clips : استفاده از اپلیکیشن بدون دانلود آن‌ها در iOS 14

طبق اطلاعات یافته شده در نسخه داخلی iOS 14 ، اپل روی یک ویژگی جدید کار می‌کند که کاربران را قادر می‌سازد بدون دانلود بازی و برنامه از آن‌ها استفاده کنند. این ویژگی که Clips نام دارد با اسکن QR کد به شما امکان بررسی قسمت خاصی از اپلیکیشن را می‌دهد.

طبق بررسی API در iOS 14، توسعه دهندگان می‌توانند قسمتی از بازی و برنامه خود را ارائه دهند که نیازی به نصب و دانلود ندارد و کاربران می‌توانند آن را بررسی کنند. این API که در iOS 14 با نام Clips API به آن اشاره شده، با خواننده QR کد نیز ارتباط دارد. کاربران با اسکن QR کد مربوط به بازی یا برنامه، می‌توانند به بخشی از آن دسترسی پیدا کنند و برای تست یک اپلیکیشن حجم بسیار کمتری را مصرف نمایند.

در حال حاضر اگر QR Code یک اپلیکیشن که نصب نکرده‌اید را اسکن کنید، صفحه آن در سافاری و اپ استور باز می‌شود. بعد از اجرایی شدن این ویژگی همه چیز تغییر می‌کند و شما با اسکن QR کد می‌توانید بازی یا برنامه مورد نظرتان را بررسی کنید و اگر از آن رضایت داشتید، به طور کامل دانلود و نصبش نمایید.

برای اینکه این ویژگی کار کند، توسعه دهندگان باید اپلیکیشن‌های خود را به روزرسانی کنند. ابتدا باید مشخص کنند که کدام قسمت از بازی یا برنامه به عنوان پیش نمایش دانلود و ارائه شود. این پیش نمایش حجم کمی از اینترنت را مصرف می‌کند و می‌تواند گام بسیار مهمی در زمینه ارائه اپلیکیشن باشد. اگر شما آن اپلیکیشن را از قبل نصب داشته باشید، با اسکن QR کد به بخش مورد نظر توسعه دهنده هدایت می‌شوید. گفته می‌شود اپل در حال حاضر این ویژگی را با اپلیکیشن‌های DoorDash, OpenTable, Sony و YouTube آزمایش می‌کند.

همچنین بخوانید:

iOSiOS 14اپ استور