اپل واچ پرو با قیمتی معادل آیفون ۱۳ پرو ؟

همانطور که می‌دانید طبق شایعات، اپل یک نسخه جدید از اپل واچ در سال جاری معرفی می‌کند که ظاهرا قیمت بالایی دارد و اپل واچ پرو نام خواهد گرفت.

در اواخر شهریور ماه سال جاری ما شاهد معرفی سری آیفون ۱۴، اپل واچ سری ۸، مدل جدید اپل واچ SE و یک نسخه مقاوم از اپل واچ خواهیم بود. این مدل مقاوم ورزشکاران را هدف گرفته و صفحه نمایش بزرگتر، باتری بهتر و بدنه مستحکم‌تری به همراه دارد.

این ساعت با نام رمزی N199، احتمالا اپل واچ مکس، اپل واچ پرو، اپل واچ Explorer Edition یا اپل واچ Extreme نامیده می‌شود. نام بازاریابی این محصول هر چه که باشد، یک مدل حرفه‌ای است و مانند سایر محصولات حرفه‌ای اپل قیمت نسبتا بالایی خواهد داشت.

اپل واچ مقاوم دارای صفحه نمایش ۲ اینچی و اندازه ۴۶ یا ۴۷ میلی متر است که حدود ۷ درصد بزرگتر از اپل واچ سری ۸ با صفحه نمایش ۱.۹ اینچی می‌باشد. وضوح تصویر ۴۱۰ در ۵۰۲ خواهد بود و اپل از صفحه نمایش بزرگتر برای ارائه اطلاعات بیشتر استفاده می‌کند. صفحه نمایش نیز احتمالا در برابر شکستگی مقاوم‌تر خواهد بود.

با watchOS 9 اپل مقدمات مدل ورزشی جدید را چیده است، زیرا در این سیستم عامل تمرین‌های بیشتری پشتیبانی می‌شوند و ردیابی شدت تمرینات بهتر شده است.

اپل واچ پرو یا هر اسم دیگری که دارد، احتمالا از فلز قوی مانند تیتانیوم برخوردار باشد. این ساعت از همان تراشه S8 که در سری بعدی اپل واچ استفاده می‌شود، برخوردار است و به سنسور دما نیز مجهز می‌گردد. این ساعت فقط مدل سلولار دارد.

مارک گورمن از بلومبرگ در گزارش خود گفته که اپل بعد از معرفی مدل مقاوم جدید احتمالا Watch Edition را از خط تولید کنار بگذارد چون موفقیت چندانی نداشته است. او پیش از این گفته بود که اپل واچ پرو از مدل استاندارد فولاد ضد زنگ گران‌تر خواهد بود. اپل واچ ادیشن ۴۵ میلی متری از ۸۴۹ دلار قیمت دارد، بنابراین مدل مقاوم ممکن است از ۹۰۰ دلار یا ۹۹۹ دلار شروع شود که قیمت اولیه آیفون ۱۳ پرو است.

اپل واچ SE جدید با تراشه S8 معادل ۲۷۹ دلار احتمالا قیمت دارد و سری ۸ نیز با حداقل قیمت ۳۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

همچنین گفته می‌شود سامسونگ روی یک ساعت گلکسی رده بالا با تیتانیوم، شیشه یاقوت کبود، باتری قوی و سنسور دما کار می‌کند و این دو می‌توانند برای عنوان بهترین ساعت ۲۰۲۲ با یکدیگر رقابت کنند. طبق شایعات، ساعت سامسونگ با قیمت تقریبا پایه ۴۹۹ دلار به فروش می‌رسد که از نظر قیمتی گزینه جذاب‌تری است.

اپل واچاپل واچ 2022اپل واچ 8اپل واچ SEاپل واچ سری 8