حمله اپل به اپ استور های شخص ثالث و سایدلود اپلیکیشن‌ها

اپل یکبار دیگر به خطر امنیتی بالقوه با سایدلود اپلیکیشن‌ها و توسعه اپ استور های شخص ثالث در آیفون پرداخته است. این شرکت مطلب جدیدی را در بخش حریم خصوصی وب سایت خود به اشتراک گذاشته که در آن به اهمیت اپ استور و چگونگی کمک آن به حفاظت از کاربران آیفون در برابر اپلیکیشن‌های مخرب و بدافزارها پرداخته است.

در همین مطلب اپل به گزارش نوکیا استناد کرده  که در آن گفته شده اندروید ۱۵ برابر آیفون، به نرم افزارهای مخرب آلوده است. اخیرا تیم کوک، مدیر عامل اپل، ادعا کرده بود که اندروید ۴۷ برابر iOS بدافزار دارد.

دلیل این مسئله گوگل است که اجازه می‌دهد کاربران از هر جایی اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را دانلود کنند. در مقایسه، کاربرن آیفون از چنین اپلیکیشن‌های مخربی در امان هستند، زیرا آن‌ها فقط می‌توانند اپلیکیشن‌ها را از اپ استور نصب کنند.

اپل همچنین گفته که اگر اجازه سایدلود اپلیکیشن‌ها را بدهد، سیل سرمایه گذاری جدید را برای حمله به این سیستم عامل سوق می‌دهد. سو استفاده کنندگان با اختصاص منابع بیشتر، کاربران iOS را هدف قرار می‌دهند و مجموعه‌ای از تهدیدات به سمت آیفون و کاربرانش می‌آیند. این افزایش خطر حمله، همه کاربران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، حتی کسانی که فقط اپلیکیشن‌ها را از اپ استور  دانلود می‌کنند.

همچنین بخوانید:

علاوه بر این، حتی اگر کاربر بخواهد اپلیکیشن‌ها را از اپ استور دانلود کند، ممکن است برای کار یا تحصیل مجبور به دانلود اپلیکیشن‌ها از اپ استورهای شخص ثالث گردد. می‌توان از این مسئله جهت فریب دادن کاربران برای دانلود از فروشگاه‌های شخص ثالثی که شبیه به اپ استور هستند نیز استفاده کرد.

در این مقاله، اپل به دستورالعمل‌های سخت گیرانه بررسی اپ استور نیز پرداخته است که به کاربران آیفون برای در امان ماندن از اپلیکیشن‌های مخرب و بدافزارها کمک می‌کند. به طور متوسط تیم اپ استور که متشکل از بیش از ۵۰۰ نفر است، هر هفته ۱۰۰ هزار اپلیکیشن جدید و یا آپدیت شده را بررسی می‌کند.

در مجموع تیم اپ استور به خاطر نقض دستورالعمل‌های حریم خصوصی، محتوای اسپم، گمراه کردن کاربر و موارد دیگر تقریبا ۱ میلیون اپلیکیشن یا به روزرسانی را حذف یا رد کرده‌اند. این کمپانی بیش از ۱.۵ میلیارد دلار تراکنش جعلی را در سال ۲۰۲۰ متوقف کرده است.

آیا با دلایل اپل موافق هستید یا مایلید مانند کاربران اندرویدی از هر جایی بتوانید اپلیکیشن مورد نظرتان را دانلود کنید؟

اپ استور