ایلان ماسک : کمیسیون اپ استور ۱۰ برابر آن چیزی است که باید باشد!

گاها برخی موارد غیرقابل تغییر به نظر می‌رسد. در یک مقطع زمانی کارمزد ۳۰ درصدی اپل برای اپ استور یک چیز استاندارد به نظر می‌رسید. اما همه چیز تغییر می‌کند و اکنون اعتراضات در مورد کارمزد اپ استور افزایش یافته است و اپل یابد به فکر تغییر باشد. همین مسئله اپ استور، افراد صاحب نام مانند ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا را نیز مجبور به واکنش کرده است.

برخی از تصمیم اپل حمایت می‌کنند و درآمد اپل و توسعه دهندگان را از محل اپ استور منصفانه می‌دانند اما اغلب با این نوع تعرفه مخالف هستند و خواهان تغییرات گسترده هستند.

همچنین بخوانید:

ایلان ماسک ، مدیر عامل تسلا و مالک آینده توییتر برای چندین بار به سیاست‌های اپل در مورد اپ استور انتقاد کرده است. ماسک کارمزد اپل را به مالیات ۳۰ درصدی از اینترنت تشبیه کرده است که قطعا خوب به نظر نمی‌رسد.

ماسک در توییت دیگر در این باره ادامه داد که: هزینه اپ استور اپل ۱۰ برابر بیشتر از چیزی است که باید باشد.

ایلان ماسک سال گذشته به انحصار طلبی اپل نیز اشاره داشت و گفت که تسلا مسیر مشابهی را دنبال نخواهد کرد.

اپل اخیرا تغییراتی را در زمینه سیاست‌های درآمد زایی اپ استور ایجاد کرده است. حالا مشاغل کوچک که کمتر از ۱ میلیون درآمد سالانه دارند، باید ۱۵ درصد کارمزد به اپل پرداخت کنند و هزینه ۳۰ درصدی برای کسب و کارهای بزرگ با بیش از ۱ میلیون درآمد سالانه از اپ استور است.

با این حال هنوز هم جای تغییر وجود دارد و شاید اپل برای کم کردن حواشی و کسب رضایت توسعه دهندگان، تغییرات بیشتری را در مدل کسب و کار اپ استور ایجاد نماید.

اپ استورایلان ماسکتسلاتوییتر