تولید عمده آیفون ایکس از سر گرفته می‌شود

زمانی که اپل آیفون‌های سال ۲۰۱۸ را معرفی کرد اعلام کرد که دیگر آیفون ایکس در فروشگاه برای فروش در دسترس نخواهد بود. منطقی به نظر می‌رسید، چون آیفون ایکس‌اس تمام چیزهایی که آیفون ایکس داشت را دارد اما با سخت افزار و نرم افزار به روز رسانی شده! کسانی هم که میخواهند هزینه کمتری بکنند آیفون ایکس‌آر یک گزینه بسیار مناسب است. اما حالا مشخص شده فروش هر دو پرچمدار اپل یعنی آیفون ایکس‌اس و آیفون ایکس‌اس مکس آنطور که اپل پیش بینی می‌کرده، نبوده است. طبق گزارش اخیر وال استریت ژورنال این مسئله باعث شده که اپل دوباره به تولید عمده آیفون ایکس روی بیاورد.

با تقاضای ضعیف‌تر از انتظار آیفون ایکس‌اس و آیفون ایکس‌اس مکس، ظاهرا قرارداد اپل با سامسونگ هم برای تامین صفحه نمایش اولد این دو دستگاه تحت تاثیر قرار گرفته است. به جای صرف پول برای دو آیفون جدیدی که فروش موفقی ندارند، به نظر می‌رسد اپل با قراردادی با سامسونگ قصد تولید انبوه آیفون ایکس را دارد. همچنین هزینه ساخت این دستگاه برای کمپانی ارزان‌تر است و می‌تواند حاشیه سود بسیار خوبی برای اپل داشته باشد. اپل و سامسونگ تا این لحظه راجب این گزارش اظهار نظری نکرده‎اند.

به نظر می‌رسد آیفون‌های سال ۲۰۱۸با مقاومت مصرف کنندگان روبرو شده‌اند. چندی پیش نیز گزارشی از Longbow منتظر شد که اپل سفارشات خود را برای آیفون‌های سال ۲۰۱۸ در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش داده است. از سوی دیگر نیز همین کمپانی تحقیقاتی گفته که اپل ظاهرا سفارشات را برای آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس افزایش داده است. وال استریت ژورنال در گزارش خود آورده است که آیفون ۸ محبوب‌ترین گوشی هوشمند ژاپن است که حدود ۲۰ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند از ۲۶ اکتبر تا ۲۰ نوامبر را به خود اختصاص داده است. آیفون ایکس‌آر در همین بازه زمانی در ژاپن حدود ۱۳ درصد فروش را به خود اختصاص داده است.

اگر این گزارش درست باشد اپل به زودی تولید انبوه این دستگاه را از سر می‌گیرد اما هنوز نحوه قیمت گذاری برای این دستگاه مشخص نیست.

آیفون Xآیفون XSآیفون XS maxآیفون ایکسآیفون ایکس‌آرآیفون ایکس‌اسآیفون ایکس‌اس مکس