اپل بیش از ۶ میلیارد دلار برای توافق به کوالکام پرداخته است

پس از یک جنگ طولانی مدت اپل و کوالکام سرانجام به توافق رسیدند. در حالی که هر دو شرکت بیانیه‌های خود را منتشر کردند، اما تقریبا هیچ جزئیاتی از توافق منتشر نشد.

به طور مثال ما هیچ اطلاعاتی از اینکه اپل چه مبلغی را به کوالکام پرداخته است از سوی دو شرکت نشنیدیم. به نظر می‌رسد که هر دو کمپانی تصمیمی برای اعلام اعداد ندارند و این اتفاق حداقل به این زودی‌ها نمیفتد. بنابراین تحلیلگران به این موضوع پرداخته‌اند و تلاش کردند که رقم پرداخت شده برای حاصل شدن توافق را به دست بیارند.

طبق گفته تحلیلگر UBS، اپل احتمالا مبلغی بین ۵ تا ۶ میلیارد را برای رسیدن به توافق پرداخته است. علاوه بر این اپل موافقت کرد که هزینه حق امتیاز که برای هر آیفون ۸ تا ۹ دلار است را بپردازد. اگر این حقیقت داشته باشد، کوپرتینویی‌ها هزینه زیادی را پرداخت کرده‌اند تا روند دادرسی متوقف شود. با این توافق اپل می‌تواند از تراشه‌های ۵G کوالکام در دستگاه‌های آینده خود استفاده کند.

در گذشته اپل برای هر آیفون موظف بود که ۷.۵ دلار به کوالکام پرداخت کند. اما اگر این افزایش مبلع واقعی باشد، کوالکا‌م سود هنگفتی را از فروش آیفون به دست می‌آورد.

دادگاهکوالکام