حق اختراع اپل برای دستگاه تشخیص گاز دیجیتال هوشمند

اپل روی یک سیستم تشخیص گاز و سایر سنسورهای محیطی کار می‌کند. در اوایل سال جاری میلادی این کمپانی یک حق اختراع به همین منظور ثبت کرده است. این حق اختراع یک سیستم تشخیص گاز هوشمند که روی دیوار نصب می‌شود را، تشریح می‌کند.

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا یک حق اختراع از اپل را به عنوان سیستم تشخیص گاز هوشمند دیواری منتشر کرده است. این سیستم شامل نمایشگر، لیزر و ماژول تشخیص است. اپل در این حق اختراع شرح داده است که لیزرهای نیمه‌هادی برای کارهای مختلفی همانند ردیابی تشخیص گاز، نظارت بر محیط، تشخیص زیست پزشکی و کنترل فرآیندهای صنعتی قابل استفاده است.

لیزرهای نیمه هادی را می‌توان در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل نیز استفاده کرد. یک مثال خوب برای این سیستم دستگاه ردیابی تشخیص گاز در گاراژ است. هنگامی که فعال می‌شود تشخیص می‌دهد که گازهار خروجی از یک ماشین پارک شده امن است یا خیر. سیستم نصب شده روی دیوار از طریق اطلاعیه روی گوشی هوشمندتان به شما هشدار می‌دهد. همانند بسیاری از حق اختراع‌های دیگر مشخص نیست این ایده کی به مرحله اجرا می‌رسد و به دست مصرف کنندگانه خواهد رسید.

اپل قبلا حق اختراع اضافه کردن سنسورهای محیطی به دستگاه‌هایی همانند آیفون و آیپد را ثبت کرده است. سنسورها قادر به شناسایی پارامترهای مختلف محیطی همانند گازهای کشنده، دما، رطوبت و دود هستند. اپل در اختراع خود ادعا کرده است که این سنسورها به قدری کوچک هستند که در بلندگو یا میکروفون آیفون جاگذاری می‌شوند.

پتنتحق اختراع