حق اختراع اپل برای جلوگیری از حالت تهوع و خستگی چشم حین استفاده هدست از واقعیت مجازی

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا یک درخواست حق اختراع از اپل منتشر کرده است. این حق اختراع برای دستگاه‌ها، سیستم‌ها و روش‌های ارائه رندهای ۳۶۰ درجه سه بعدی است. با تکنولوژی که در این حق اختراع توضیح داده شده است، دیگر استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی موجب حالت تهوع یا خستگی چشم نخواهند شد.

این یک واقعیت مستند است که واقعیت مجازی موجب سرگیجه، عرق، حالت تهوع، مشکلات حرکتی و خستگی چشم می‌شود. هنگام استفاده از واقعیت مجازی بدن ما ثابت است اما ما در دنیای مجازی حرکت می‌کنیم. ناسازگاری بصری باعث ناراحتی شدید می‌شود. در واقع تولید کنندگان هدست‌های واقعیت مجازی توصیه می‌کنند که شما هر ۳۰ دقیقه یکبار یا زمانی که احساس ناراحتی کردید آن را از روی چشمان خودتان بردارید.

عدم انطباق حرکت در دنیای واقعی و مجازی باعث بروز مشکلات می‌شود و ناسازگاری هر چه بیشتر باشد شدت مشکل نیز افزایش می‌یابد.

حق اختراع اپل در مورد رندرهای سه بعدی اشیا کلیشه‌ای برای ویدیو معادل می‌باشد. این را می‌توان با ایجاد کردن طرح‌های معادل برای چشم چپ و راست به دست آورد. این کار باعث ارائه رندر سریع از دو دوربین برای تمامی نمای‌های کلی در صحنه می‌شود.

واقعیت مجازی به طور معمول یک تصویر مستطیل مانند به نسبت ۲:۱ است که با استفاده از طرح‌های معادل و محصول نهایی در قالب یک فایل ویدیویی ذخیره می‌شود.

اپل درخواست ثبت این حق اختراع را در اوایل سال ۲۰۱۸ داده است. از ابتدای معرفی تکنولوژی واقعیت مجازی تکنیک‌های مختلفی برای به حداقل رساندن مشکلات حاصل از VR طراحی و اجرا شده است. اگر اپل این حق اختراع خود را اجرایی کند یکی از بزرگترین مشکلات دنیای واقعیت مجازی یعنی حالت تهوع را رفع می‌کند.گفته می‌شود اپل بر روی نسخه اولیه هدست خود کار می‌کند.

پتنتحق اختراعواقعیت مجازی