اپل در حال آزمایش قابلیت‌های مشابه ChatGPT برای سیری است

اپل از رقابت ChatGPT و سایر چت بات‌ها آگاه است و می‌خواهد تغییرات قابل توجهی در نحوه کار دستیار صوتی خود موسوم به سیری ایجاد کند. طبق گزارش جدید، اپل در حال کار روی ویژگی‌های جدید تولید زبان طبیعی برای سیری می‌باشد. این فناوری جدید با نام رمز Bobcat در حال حاضر با آخرین نسخه آزمایشی tvOS 16.4 در حال بررسی است.

بر اساس گزارش جدید، غول فناوری در حال آزمایش این است که چگونه می‌توان از تولید زبان طبیعی برای بهبود سیری استفاده کرد. این شرکت در حال آزمایش ویژگی‌های تولید زبان طبیعی برای گفتن جوک و بهبود تایمر با سیری در اپل تی‌وی است. کد این ویژگی در آیفون، آیپد، مک  و هوم پاد نیز وجود دارد اما در حال حاضر فقط در اپل تی‌وی فعال است.

به گفته‌ی مارک گورمن، اپل یک چت بات مانند ChatGPT ایجاد نمی‌کند. در عوض از این نوع فناوری هوش مصنوعی برای بهبود قابلیت‌های سیری استفاده می‌نماید. سیری در حال حاضر از یک سیستم مبتنی بر الگوها استفاده می‌کند و در آن از هوش مصنوعی تولید کننده زبان استفاده نشده است. این امر منجر به چالش‌های مهندسی قابل توجه در دهه گذشته شده است. با این حال فناوری جدید می‌تواند به سیری در غلبه بر این چالش‌ها کمک کند.

علاوه بر این اپل همچنین در حال برنامه ریزی برای طراحی مجدد برنامه TV در macOS Ventura است. آخرین نسخه آزمایشی macOS Ventura 13.3 دارای یک نسخه مخفی از برنامه Apple TV با طراحی جدید است. این برنامه دارای یک نوار کناری جدید برای ناوبری می‌باشد که آن را شبیه به نسخه آیپد می‌کند. همچنین بخوانید: ۵ برتری اپل واچ micro-LED نسبت به اپل واچ اولد .

این نوار کناری دسترسی آسان‌تری به عملکردهای مختلف برنامه تلوزیون از جمله Apple TV+, Watch Now, Library، سریال‌ها و فیلم‌های خریداری شده و … را فراهم می‌سازد. لازم به ذکر است که این نسخه از Apple TV هنوز در برنامه رسمی آن در macOS 13.3 گنجانده نشده است.

 

سیریهوش مصنوعی