اقدامات جدید اپل برای مباره با کرونا : تولید محافظ صورت و اهدای ۲۰ میلیون ماسک جدید

در یک پیغام ویدیویی تیم کوک، مدیر عامل اپل، اعلام کرد که این شرکت ۲۰ میلیون ماسک از طریق زنجیره تامین خود به دست آورده که به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی سراسر جهان اهدا می‌کند. تیم کوک همچنین اعلام کرد تیم‌های طرحی، مهندسی، عملیات و بسته بندی با تامین کنندگان جهت تولید و حمل محافظ صورت برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، با هم همکاری می‌کنند.

محموله اول در اوایل هفته جاری به مراکز پزشکی کایزر در سانتا کلارا تحویل داده شده و بازخود بسیار مثبتی از سوی پزشکان صورت گرفته است. در حال حاضر اپل به دنبال تهیه منابع در چین و ایالات متحده آمریکا است که تا پایان هفته جاری ۱ میلیون محافظ صورت دیگر عرضه کند. پس از آن، اپل هر هفته بیش از یک میلیون محافظ صورت را عرضه خواهد کرد.

اپل با متخصصان پزشکی و مقامات دولتی در ایالات متحده آمریکا در تماس است که مطمئن شود این محافظ‌ها ابتدا به جایی که بیشترین نیاز وجود دارد، تحویل گردد. این شرکت در تلاش است که توزیع خود را به خارج از ایالات متحده آمریکا گسترش دهد.

اپل تا کنون برای مقابله با ویروس کرونا چه اقداماتی انجام داده است؟

اپل یکی از رهبرها برای مبارزه با ویروس کرونا بوده است. این کمپانی اقدامات مختلفی برای حفاظت از کارمندان و تهیه وسایل مورد نیاز پزشکان و پرستاران انجام داده و با کمک‌های مالی هنگفتی، این مسیر را ادامه داده است.

این کمپانی چند روز پیش اعلام کرد که اپل استورها در آمریکا حداقل تا اوایل ماه می تعطیل خواهند بود. اپل در ۱۳ مارس اعلام کرد هر کمکی که از سوی کارمندانش صورت گیرد را دوبرابر خواهد کرد.

در ماه ژانویه اپل اعلام کرد که به مبارزه به کرونا در چین کمک مالی کرده است. کمک‌های مالی اپل تا کنون بیش از ۱۵ میلیون دلار برای سراسر دنیا بوده است.

اپل در ۱۳ مارس اعلام کرد که تمامی خرده فروشی‌های این کمپانی تا ۲۷ مارس تعطیل خواهند بود. البته این تعطیلی بعدا به تا اطلاع ثانوی تغییر کرد.

در تاریخ ۱۲ مارس اپل اعلام کرد که یکی از بزرگترین کنفرانس‌های خود، یعنی WWDC 2020 را به صورت آنلاین برگزار می‌کند و ۱ میلیون دلار به سازمان‌های محلی سن خوزه (شهری که در آن کنفرانس همیشه برگزار میشد) اهدا می‌کند که ضررهای ناشی از برگزاری کنفرانس به صورت آنلاین را جبران نماید.

اپل همچنین حقوق کارکنان خود که به خاطر کرونا خانه نشین شده‌اند را پرداخت می‌کند. از سایر اقدامات اپل می‌توان به آپدیت سیری برای تشخیص اولیه کرونا، راه اندازی یک ابزار تحت وب به همین منظور و آپدیت متون پشتیبانی خود برای ضد عفونی کردن محصولات اشاره کرد.

همچنین بخوانید:

تیم کوککرونا