آیفون و اپل واچ در سال ۲۰۲۲ می‌توانند تصادف را تشخیص دهند

اپل در حال توسه قابلیتی به نام تشخیص تصادف برای اپل واچ و آیفون است که تا سال آینده عرضه خواهد شد. با این ویژگی آیفون (و اپل واچ) می‌توانند به صورت خودکار با ۹۱۱ برای درخواست خدمات اضطراری تماس بگیرند.

طبق اسنادی که به دست وال استریت ژورنال رسیده است، اپل از داده‌های حسگرها برای تشخیص تصادفات رانندگی استفاده می‌کند. به طور مثال، شتاب سنج‌ها و ژیرسکوپ‌ها در آیفون و اپل واچ می‌توانند برای اندازه گیری جهش‌های ناگهانی گرانش یا نیروهای G در هنگام تصادف استفاده شوند. طبق گزارش، اپل قصد دارد این ویژگی را در سال ۲۰۲۲ به دست کاربران برساند اما ممکن است که زمان عرضه تغییر نماید و اصلا شاید به طور کلی عرضه نشود.

اپل از داده‌های تماس با ۹۱۱ نیز برای بهبود الگوریتم تشخیص تصادف خود استفاده کرده است. استفاده از این اسناد، باعث می‌شود الگوریتم اپل دقیق‌تر برای اعلام تصادف به مرکز تماس اضطراری، عمل کند. اپل در سال گذشته به صورت ناشناس از آیفون‌ها و اپل واچ‌ها برای جمع آوری داده تشخیص تصادف استفاده کرده است. اپل تا کنون بیش از ۱۰ میلیون مورد مشکوک به تصادف را شناسایی کرده که بیش از ۵۰ هزارتای آن‌ها در تماس‌های ۹۱۱ نیز بوده‌اند.

همچنین بخوانید:

جالب اینجاست که در این اسناد مشخص نیست اپل اطلاعات را برای آزمایش الگوریتم تشخیص تصادف از کجا جمع آوری کرده است. با این حال در صورتی که در سال آینده تشخیص تصادف رونمایی شود، ویژگی انحصاری اپل نیست. گوگل در سال ۲۰۱۹ ویژگی مشابهی را به پیکسل اضافه نمودو همچنین چندین برنامه در اپ استور این کار را از طریق هوش مصنوعی و ردیابی موقعیت مکانی انجام می‌دهند.

وال استریت ژورنال خواسته که در این باره با سخنگوی اپل مصاحبه کند که با پاسخ منفی روبرو شده است.

تشخیص تصادف خودکار یک ویژگی فوق‌العاده مفید خواهد بود. با این حال نگرانی‌هایی در مورد حریم خصوصی به وجود می‌آید، چون دسترسی به مکان و داده‌های حسگر باید دائما وجود داشته باشد و به طور بالقوه اپل را قادر می‌سازد که فعالیت‌ها و رویه‌های افراد را نیز پیگیری کند. علاوه بر این، خطا در الگوریتم باعث می‌شود که زمان گرانبهای مرکز اضطراری و ابزارهای آن هدر رود. شاید این قابلیت خوبی باشد که در ابتدا به اپل کار اضافه گردد.

نظر شما در این باره چیست؟

اپل کارماشین اپلماشین خودرانماشین هوشمند اپل