تلفن‌های مجهز به اندروید هم می‌توانند با ایرتگ گم شده ارتباط برقرار کنند

اپل در رویداد Spring Loaded به انتظارها پایان داد و سرانجام از ایرتگ رونمایی کرد. کوپرتینویی‌ها نشان دادند که ایرتگ در یافتن مواردی که معمولا زیاد گم می‌شوند، چگونه کمک می‌کند. با این حال اپل به بسیاری از سوالات در مورد ایرتگ پاسخی نداد، از جمله ارتباط ایرتگ با تلفن‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید.

طبق اطلاعات در اسناد پشتیبانی اپل، زمانی که ایرتگ در حالت گم شده باشد، هر گوشی آیفون و یا اندرویدی می‌تواند با آن تعامل برقرار کند و به اطلاعات مالک آن دسترسی داشته باشد.

همچنین اگر ایرتک به مدت زیادی از مالک تعیین شده جدا باشد، هنگام جابجایی از خودش صدا تولید می‌کند. با تولید این صدا افراد نزدیک متوجه ایرتگ گم شده می‌شوند و اگر بخواهند می‌توانند ایرتگ و وسیله همراه را به صاحبش برگردانند.

با قیمت فعلی دلار بعید است که ایرتگ چندان در ایران رواج پیدا کند ولی اگر روزی با یک ایرتگ گم شده مواجه شدید می‌توانید با نزدیک کردن آیفون یا گوشی اندرویدی خود که به قابلیت NFC مجهز است، اطلاعات مالک ایرتگ را مشاهده کنید تا با آن تماس بگیرید.

به خاطر حفظ حریم خصوصی، اگر آیفون شما تشخیص دهد که یک ایرتگ ناشناخته با شما در حال حرکت است، برنامه Find My به شما هشدار می‌دهد. ایرتگ از گواهی IP67 بهره می‌برد که یعنی مقابل آب و گرد و غبار مقاوم است. ایرتگ با باتری استاندارد غیرقابل شارژ همراه است که به مدت یک سال شارژ دستگاه را تامین می‌کند و تعویض باتری به راحتی توسط خود کاربر صورت می‌گیرد.

اپل با استفاده از شبکه Find My ایرتگ‌ها را پیدا می‌کند، حتی زمانی که در نزدیک صاحبان خود نیستند. کل فرآیند به صورت رمز گذاری شده و با استفاده از شناسه بلوتوثی که دائما در حال تغییر است انجام می‌پذیرد.

نظر شما در رابطه با ایرتگ چیست؟ آیا با برچسب قیمت ۲۹ دلاری که احتمالا در ایران حدود ۱ میلیون تومان بشود، اقدام به خریداری آن می‌کنید؟

ایرتگایرتگ 2021