رز؛ کمک پردازنده آیفون ۲۰۱۹

اپل امشب از محصولات جدید خود رونمایی می‌کند که به احتمال قریب نسل بعدی آیفون نیز جز آن‌ها خواهد بود. طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، اپل از یک کمک پردازنده جدید در سری آیفون ۲۰۱۹ استفاده کرده است.

طبق اطلاعات به دست آمده از iOS 13، اپل روی یک کمک پردازنده کار کرده است. این پردازنده کمکی R1 یا رز نام دارد و در آیفون‌های معرفی شده در کنار A13 حضور خواهد داشت.

اولین نسل رز شبیه به کمک پردازنده سری M اپل است، چون به محل قرار گیری آیفون در فضا و مکان کمک می‌کند و این اطلاعات را از دریافتی‌های سنسور از پردازنده اصلی به دست می‌آورد. اما R1 یا رز سنسورهای بیشتری را نسبت به پردازنده M1 در خود جای داده است.

کمک پردازنده رز از واحد اندازه گیری اینرسی، ویژگی‌های بلوتوث ۵.۱، باند فوق سریع، سنسور دوربین (ضبط حرکت و ردیابی نوری) پشتیبانی می‌کند که نه تنها مکان دستگاه را به شما می‌گوید بلکه این داده‌ها را نیز با هم تلفیق می‌کند تا برای یافتن وسایل گم شده که دارای اپل تگ هستند استفاده شوند.

با وجود اینکه iOS 13 حضور این پردازنده را تایید کرده اما هنوز هم مشخص نیست که آیا به طور کلی جایگزین پردازنده سری M می‌شود یا در کنار آن به کار می‌پردازد. برای اطلاعات بیشتر از این پردازنده فقط کافی است که تا آخر امشب منتظر بمانیم تا اپل در کنفرانس سری آیفون ۲۰۱۹ آن را معرفی نماید.

آیفونآیفون 11آیفون 11 Maxآیفون 11 پروآیفون 11Rآیفون 2019