انتقال ویدیو و موزیک به آیفون با استفاده از برنامه VLC (بی‌سیم)

برنامه VLC جدای از پخش فرمت‌های مختلف ویدیویی و صوتی، امکان انتقال فایل‌های صوتی و تصویری بین کامپیوتر و آیفون را نیز فراهم کرده است. شما با این برنامه حتی امکان انتقال فایل ویدیو و موزیک بین دو آیفون را نیز دارید که در ادامه به آن می‌پردازیم. این نرم افزار به خاطر پشتیبانی از زیرنویس فارسی، بین کاربران جامعه اپل ایرانی بسیار محبوب است.

برای اینکه یک بتوانید انتقال فایل موزیک و ویدیو را با این برنامه انجام دهید، باید روی آیفون شما VLC نصب باشد. اگر انتقال فایل بین دو آیفون است، نصب این برنامه روی یکی از دستگاه‌ها کفایت می‌کند. همچنین برای تبادل موزیک و ویدیو با کامپیوتر نیازی به نصب این برنامه روی کامپیوتر نیست.

اشتراک گذاری و انتقال فایل موزیک و ویدیو در آیفون و کامپیوتر در VLC

۱- آیفون/آیپد و کامپیوتر خود را به یک شبکه Wi-Fi متصل کنید. سپس برنامه VLC را در آیفون/آیپد خود باز نمایید و به تب Network بروید.

۲- حالا گزینه Sharing via Wi-Fi را فعال کنید تا دو URL به شما نمایش دهد. شما می‌توانید از هر کدام استفاده کنید و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

۳- حالا یکی از URLـها را در مرورگر کامپیوتر یا آیفون دوم باز کنید. برای این کار باید در کادر مربوطه این آدرس را تایپ نمایید.

۴- در صفحه باز شده تمامی فایل‌های موجود در VLC آیفون اولیه به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید آن‌ها را در دستگاه مورد نظر خود دانلود کنید. برای ارسال فایل ویدیو یا موزیک به آیفون اولی نیز کافی است که روی گزینه + در صفحه باز شده بزنید و آن را انتخاب نمایید.

۵- ظرف چند ثانیه ویدیو یا موزیک به VLC اضافه می‌شود و از تب Music و  Video به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مبتدی