شش ویژگی جدید پیام صوتی واتساپ

واتساپ یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان است. اخیرا این کمپانی زیر شاخه متا، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را معرفی کرده که بخش مهمی از آن‌ها مربوط به پیام‌های صوتی می‌شوند. واتساپ در سال ۲۰۱۳ قابلیت ارسال پیام صوتی را به پلتفرم خود اضافه کرد اما در ۹ سال گذشته هیچ به روزرسانی قابل توجهی برای این ویژگی ارائه نشده بود. اکنون این پلتفرم محبوب شش ویژگی جدید برای پیام صوتی در آیفون و اندرویداضافه کرده است.

یکی از مهمترین موارد اضافه شده که از تست‌های اخیر حاصل شده، پخش پیام صوتی خارج از چت است که جای خالی آن واقعا حس می‌شد. با این ویژگی حتی اگر از چت فردی خارج شوید، پخش پیام صوتی وی متوقف نمی‌شود و می‌توانید آزادانه به بررسی سایر چت‌ها بپردازید.

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی جدید، پیش نمایش پیام صوتی است. پس از ضبط یک پیام صوتی و قبل از ارسال آن، می‌توانید آن را گوش دهید. به طور پیشفرض Whatsapp بعد از ضبط پیام صوتی بلافاصله آن را ارسال می‌کند. برای پیش نمایش باید دکمه ضبط را بزنید و آن را به سمت بالا کشید تا ضبط صدا قفل شود. سپس به شما گزینه نمایش داده می‌شود که پیام صوتی را حذف کنید یا آن ضبط آن را متوقف نمایید. اگر گزینه توقف ضبط را انتخاب نمایید، می‌توانید قبل از ارسال آن به گیرنده مورد نظر، آن را گوش دهید.

به طور کلی قابلیت‌های جدید واتساپ برای پیام صوتی عبارتند از:

  • پخش خارج از چت: زمانی که از یک چت خارج می‌شوید، پخش پیام صوتی آن چت دیگر متوقف نمی‌شود
  • توقف و ادامه ضبط: هنگام ضبط یک پیام صوتی می‌توانید آن را متوقف نمایید و در شرایط مناسب آن را ادامه دهید
  • تصویر سازی برای صدا: نمایش یک نمودار برای ارائه بهتر روند ضبط صدا
  • پخش قبل از ارسال: امکان گوش دادن به پیام‌های صوتی قبل از ارسال به گیرنده
  • ذخیره مکان پخش: پس از اینکه پخش یک پیام صوتی را متوقف کردید، در صورتی که به آن گفتگو برگردید، ادامه پیام صوتی را می‌توانید گوش دهید
  • پخش سریع در پیام‌های فوروارد شده: پیام‌های صوتی را با سرعت ۱.۵ و ۲ برابر گوش کنید، قابلیتی که پیش از این برای پیام‌های صوتی معمولی در دسترس بود

این ویژگی‌ها در هفته‌های آینده به واتس اپ اضافه می‌شوند و برای داشتن آن‌ها باید واتس اپ خود را به روز نگه دارید.

با این حال واتساپ خیلی دیر ویژگی‌های کاربردی برای پیام صوتی را به پلتفرم خود اضافه کرد و حالا می‌تواند رقابت بهتری با اپلیکیشن‌های مشابه مانند تلگرام داشته باشد. با این حال اینستاگرام که یکی دیگر از زیرشاخه‌های متا است و تمرکز آن روی پیام رسانی فوری نیست، عملکرد بهتری در زمینه پیام صوتی داشت.

نظر شما در مورد این تغییرات و به طور کلی روند پیشرفت واتس اپ چیست؟

واتس اپ