گفتگو با تیم کوک ؛ نقض حریم خصوصی کاربران توسط گوگل و همکاری اپل با این کمپانی

تیم کوک ، مدیر عامل فعلی اپل مصاحبه‌ای را با “Axiios on HBO” انجام داده و در آن اشاره کرده است که انتظار دارد قوانین جدیدی برای حفاظت حریم خصوصی کاربران وضع گردد. مدیر عامل اپل به Ina Fried و Mike Allen دو خبرنگاری که در مصاحبه او حضور داشتند گفت: ما به بازار آزاد اعتقاد دارم اما باید به این اعتراف کنیم که بازار آزاد کار نمیکند و عملی نیست. من فکر میکنم که استفاده از مقررات اجتناب ناپذیر است.

نکته جالب توجه این مصاحبه جایی بود که Fried از تیم کوک پرسید چرا اپل به خاطر اینکه موتور جستجوی پیش‌فرض خود را گوگل قرار داده از این کمپانی پول می‌گیرد در صورتی که گوگل از داده‌های کاربران استفاده می‌کند. تیم جواب داد که گوگل بهترین موتور جستجوی فعلی است، و به یک سری از قابلیت‌ها که اپل برای حفاظت از حریم شخصی کاربران قرار داده اشاره نمود و در ادامه گفت: این یک چیز کامل نیست، من اولین فردی هستم که این را می‌گویم. اما کمک بسیاری می‌کند.

این دقیقا متناسب با آن چیزی نیست که ما با آن سر و کار داریم اما این ارزشی بنیادی برای ما است. اگر شما گذشته را هم مرور کنید، ما قبل از آیفون هم درباره حریم خصوصی حساس بوده‌ایم، بنابراین ما همیشه اعتقاد داشتیم که حریم خصوصی جز موارد بنیادی آزادی‌های مدنی ماست. مسئله حریم خصوصی نقطه مقابل سود یا نوآوری نیست، این یک برداشت غلط است. آن چه که ما انجام میدهیم این است که دستگاه شما دارای یک هوش باورنکردنی در مورد شماست، اما من به عنوان یک شرکت مجبور نیستم این اطلاعات را داشته باشم. تیم کوک، مدیر عامل اپل

مدیر عامل اپل هنوز هم در مورد واقعیت افزوده هیجان زده است. شایعه شده که اپل بر روی یک هدست واقعیت افزوده کار میکند که یک تا سه سال آینده معرفی می‌شود. تیم کوک در این باره گفته که: من فکر می‌کنم که تا چند سال دیگر ما نمی‌توانیم زندگی را بدون واقعیت افزوده تصور کنیم. این دقیقا یک پلتفرم است.

تیم کوکحریم خصوصیگوگلواقعیت افزوده