هدست AR/VR اپل با سه صفحه نمایش همراه است

به نظر می‌رسد این روزها بازار شایعات مربوط به هدست واقعیت ترکیبی اپل داغ است. DSCC مقاله‌ای را با بیش از ۱۰ پیش بینی برای سال ۲۰۲۲ در صنعت نمایشگر منتشر کرده که یکی از آن‌ها به هدست AR/VR اپل و صفحه نمایش آن مربوط است.

DSCC می‌گوید که هدست اپل در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ با قابلیت VR و حالت Passthrough AR رونمایی می‌شود. علاوه بر این، این هدست با سه صفحه نمایش همراه است.

ما پیش بینی می‌کنیم که هدست اپل دارای یک پیکربندی نمایشگر نوآورانه با سه ماژول نمایشگر باشد. دو نمایشگر میکرو اولد و یک پنل امولد.

این مقاله در ادامه ادعا می‌کند که دو پنل ۱.۴ اینچی ۴K Micro OLED توسط سونی تامین می‌شوند و پنل امولد برای دید محیطی با وضوح پایین کاربرد دارد.

انتظاراتی که از هدست اپل در این مطلب ذکر شده، گزارش گذشته بلومبرگ را تایید می‌کند که گفته بود: با پیکربندی پیشرفته نمایشگر، این محصول گران خواهد بود. DSCC نیز ادعا کرده که این هدست چند هزار دلار قیمت دارد.

ما گمان می‌کنیم که نسل اول هدست یک دستگاه پیشرفته خواهد بود که حرفه‌ای‌ها و توسعه دهندگان را هدف قرار می‌دهد تا اکو سیستم اپل در AR/VR را گسترس دهند. این دستگاه همچین دارای دوربین‌های متعدد با امکان ردیابی دست و همراه با LiDAR است. اپل احتمالا از یک پردازنده موبایلی قوی و یک پردازنده گرافیکی قدرتمند در هدست خود استفاده کند.

شایعات در مورد هدست واقعیت ترکیبی به چندین جهت مختلف اشاره دارند. مارک گورمن معتقد است که اپل همچنان روی بازی، محتوای مصرفی و ارتباطات متمرکز خواهد بود. یکی دیگر از تحلیلگران ادعا کرد که اپل این هدست را با دو صفحه نمایش ۸k عرضه می‌کند. مینگ-چی کو می‌گوید که این هدست با حسگرهای سه بعدی می‌تواند ثبت جسچر و تشخیص اشیا را امکان پذیر کند و اپل نسل دوم هدست را در سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد کرد.

همچنین بخوانید:

تا زمانی که اپل این محصول را معرفی نکند، نمی‌توان به هیچ کدام از این موارد اعتماد کرد. چون این محصول نیز نسل اول خواهد بود، هیچ پیش زمینه ذهنی از هدست واقعیت افزوده/مجازی اپل نداریم.

هدستواقعیت افزودهواقعیت مجازی