آپدیت جدید واتساپ با واکنش های ایموجی ، اشتراک گذاری فایل تا ۲ گیگابایت و گروه‌های ۵۱۲ نفری

پیش از این به شما اطلاع داده بوده‌ایم که واتساپ چندین تغییر را در آینده به پلتفرم خود اضافه می‌کند و حالا این اتفاق با آپدیت جدید برنامه برای آیفون افتاده است. از جمله قابلیت‌های جدید واتساپ می‌توان به واکنش با ایموجی ، ارسال فایل‌های بزرگتر تا ۲ گیگابایت و گرو‌ه‌های بزرگ با ۵۱۲ عضو اشاره کرد.

  • واتساپ ویژگی واکنش به پیام‌ها با ایموجی را در دسترس کاربران قرار داده است. البته حدود یک هفته طول می‌کشد تا برای تمامی کاربران فعال گردد.
  • ویژگی ارسال فایل‌های بزرگ تا ۲ گیگابایت قبلا در آرژانتین آزمایش شده بود و اکنون تمام کاربران می‌توانند فایل‌های رمزگذاری شده را تا حجم ۲ گیگابایت به اشتراک بگذارند. این محدودیت قبلا ۱۰۰ مگابایت بود که پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود. این افزایش حجم باعث می‌شود تا واتساپ برای انتقال فایل بهتر از گذشته باشد. هنگام دانلود یا آپلود فایل‌های بزرگ شمارش معکوس زمان نیز نمایش داده می‌شود تا زمان تقریبی پایان انتقال را ببینید.
  • دیگر ویژگی واتساپ در آپدیت جدید، امکان اضافه کردن ۵۱۲ نفر به گروه است. البته در دسترس قرار گرفتن این ویژگی برای همه نیز چند هفته زمان می‌برد.
  • واتساپ اعلام کرده این ویژگی‌ها ممکن است با کمی تاخیر در دسترس برخی از کاربران قرار گیرند.

واکنش با ایموجی در واتساپ

می‌توان این قابلیت را مهمترین تغییر آپدیت جدید دانست که خواسته بسیاری از کاربران بود. این قابلیت برای مدیرعامل متا نیز مهم بوده و در یک پست در فیسبوک آن را اعلام کرده است.

مانند تمام تغییرات بزرگ در واتس‌اپ، واکنش های ایموجی به تدریج و طی یک هفته برای تمامی کاربران در دسترس قرار می‌گیرد. واتساپ خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید (لینک اپ استور برنامه) و ببینید که آیا می‌توانید واکنش های ایموجی ارسال نمایید. اگر این قابلیت برای شما فعال نشده بود، چند روز صبر کنید و مجددا تست نمایید. ویژگی‌های جدیدی که ذکر شده در نسخه‌های اندروید، iOS، وب و دسکتاپ پشتیبانی می‌شوند.

البته ویژگی‌های جدید واتساپ مانند واکنش با ایموجی و ارسال فایل‌های بزرگ ابتدا به گروه‌ها محدود می‌شدند و اخیرا برای چت‌های فردی نیز فعال شده‌اند.

نحوه ارسال واکنش‌ها با شکلک در WhatsApp

ارسال واکنش در واتساپ مانند سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان است. روی حباب پیام ضربه بزنید و نگه دارید تا منوی واکنش‌ها برای شما باز شود. سپس ایموجی مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

در حال حاضر ایموجی‌های زیر فعال هستند:

  • لایک👍
  • قلب❤️
  • خنده😂
  • تعجب😮
  • غمگین😢
  • تشکر🙏

قابلیت واکنش با ایموجی باعث می‌شود که حجم چت در گروه‌ها کاهش یابد و کاربران احساس خود در مورد مطلب را با یک ایموجی بیان می‌کنند. زمانی که یک فرد به پیام شما با ایموجی واکنش نشان دهد، WhatsApp برای شما نوتیفیکیشن ارسال می‌کند. می‌توانید نوتیفیکیشن برای واکنش به پیام را در تنظیمات واتساپ غیر فعال کنید.

ارسال ایموجی‌های سفارشی به عنوان واکنش

در حال حاضر صرفا ۷ شکلک برای واکنش قابل انتخاب هستند اما واتس‌اپ گفته که تعداد آن‌ها در آینده افزایش خواهد یافت.

چگونه واکنش‌های افراد به پیام خود را در واتس‌اپ مشاهده کنیم؟

این کار بسیار ساده است. فقط کافی است روی آیکون واکنش‌ها زیر حباب پیام ضربه بزنید تا صفحه تمام مخاطبینی که به پیام شما واکنش نشان داده‌اند، همراه با ایموجی مربوطه نمایش داده شود.

واتس اپ