اپل تی‌وی ۴K جدید با تراشه A12 و کنترل بازطراحی شده

اپل پس از مدت نسبتا طولانی، در رویداد Spring Loaded از اپل تی‌وی ۴K جدید رونمایی کرد. همانطور که قبلا شایعه شده بود، اپل تی‌وی جدید با یک ریموت بازطراحی شده همراه است و از تراشه A12 بایونیک بهره می‌برد. حضور این تراشه از نظر عملکرد گرافیکی، پردازش بهتر ویدیو و صدا بسیار حائز اهمیت است.

نسل جدید اپل تی‌وی ۴K از فریت ریت بالاتر HDR و ویدیو دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند و می‌تواند از این نظر با کنسول‌های بازی رقابت کند. اپل با ارائه دهندگان محتوایی از جمله Fox Sports و Red Bull TV برای فریم ریت HDR بالاتر همکاری می‌کند. شما از طریق AirPlay می‌توانید محتوای دالبی ویژن را پخش کنید. از سایر امکانات اپل تی‌وی ۴K 2021 می‌توان به پشتیبانی از وای-فای ۶ اشاره کرد.

نسل قبلی اپل تی‌وی ۴K هم از HDR، دالبی ویژن و دالبی اتموس پشتیبانی می‌کرد اما نسل جدید به لطف تراشه قدرتمندتر، HDR با فریم ریت بالاتری را ارائه می‌دهد و عملکرد دستگاه به طور کلی بهبود یافته است. رنگ‌های ارائه شده توسط اپل تی‌وی با کمک آیفون و با توجه به نور محیط تنظیم خواهند شد و تعادل رنگی بسیار خوبی برای طبیعی‌تر شدن هر چه بیشتر صحنه ایجاد می‌شود. داده‌های دریافت شده از آیفون که با کمک سنسور نور محیطی ضبط شده، در بهینه سازی رنگ‌های خروجی و کنتراست تاثیر گذار خواهند بود.

همچنین بخوانید:

کنترل اپل تی‌وی همواره به خاطر ارگونومی و عملکرد مورد انتقاد قرار می‌گرفت. اپل در کنار نسل جدید اپل تی‌وی ۴K یک ریموت جدید را هم ارائه کرده که با ارگونومی و ویژگی‌های جدید همراه است. در این ریموت کنترل دکمه خاموش/روشن، بی‌صدا و امکان کنترل تلوزیون اضافه شده است. در مرکز این ریموت یک مکان نما با دکمه‌های لمسی و پد پیمایش وجود دارد. اپل در ریموت جدید دکمه سیری را به سمت راست کنترل منتقل کرده است و با اپل تی‌وی ۴K مدل ۲۰۱۷ و همچنین اپل تی‌وی HD سازگار می‌باشد و با قیمت ۵۹ دلار به فروش خواهد رسید.

اپل تی‌وی ۴K با ظرفیت ۳۲ گیگابایت ۱۷۹ دلار است و برچسب قیمت مدل ۶۴ گیگابایتی ۱۹۹ دلار می‌باشد. فروش هر دو مدل از ۳۰ آوریل یعنی ۹ روز دیگر آغاز می‌‌شود. اپل ادعا کرده که برای تولید اپل تی‌وی ۴K از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی استفاده کرده است.

اپل تی‌وی 2021اپل تی‌وی 4Kاپل تی‌وی+