ویژگی‌هایی از macOS 12 Monterey که در مک‌های اینتل در دسترس نیستند

برخلاف شایعات، macOS 12 Monterey تغییرات نسبتا زیادی داشت و برخی ویژگی‌های آن قابل توجه هستند. با این حال برخلاف iOS 15 و iPadOS 15، این نسخه جدید سیستم عامل، از دستگاه‌های قدیمی پشتیبانی نمی‌کند. اما این تمام ماجرا نیست و برخی از ویژگی‌های macOS 12 Monterey فقط در مک‌های جدید با تراشه M1 در دسترس هستند و خبری از آن‌ها در مک با تراشه اینتل نیست.

اپل برخی از ویژگی‌های macOS 12 Monterey که به یادگیری ماشینی متکی هستند را به مک‌های قدیمی با تراشه اینتل اضافه نمی‌کند. این ابتدای راه اپل برای توسعه سیستم عامل خود با توان پردازشی تراشه سری M است و به زودی این وضعیت گسترده‌تر می‌شود.

احتمالا دلیل اضافه نشدن این ویژگی‌ها به مک‌هایی که دارای پردازنده اینتل هستند، نبود موتور عصبی است. برخی از ویژگی‌های جدید iOS 15 هم در بسیاری از آیفون‌های قدیمی وجود ندارد.

قابلیت‌های macOS 12 Monterey که در مک‌های اینتل وجود ندارد

در ادامه لیست امکاناتی که در مک‌های مبتنی بر پردازنده اینتل با macOS 12 Monterey در دسترس نیستند را مرور می‌کنیم:

متن زنده

با متن زنده یا همان Live Text,، کاربران می‌توانند به راحتی متون را از تصاویر استخراج کنند. اگر تصویری با اعداد مهم یا جزئیات دیگر دارید، در سیستم عامل macOS 12 Monterey می‌توانید آن‌ها را کپی کنید.

تجربه جدید با اپل مپ

اپل در macOS 12 Monterey برنامه نقشه خود را به روز کرده است و شهرها با جزئیات بیشتر در مورد جاده‌ها، محله‌ها، درختان، ساختمان‌ها و … همراه هستند. همچنین می‌توانید از برخی از مکان‌های اصلی به صورت سه بعدی بازدید کنید.

همچنین کره زمین سه بعدی جدید در مک‌های اینتل در دسترس نخواهد بود.

حالت پرتره در فیس تایم

اپل با iOS 15، iPadOS 15 و macOS 12 Monterey یک بازنگری اساسی در فیس تایم انجام داده است. یکی از ویژگی‌های جدید اضافه شده، حالت پرتره در تماس‌های ویدیویی فیس تایم است.

با این ویژگی پس زمینه تار می‌شود و تمرکز تصویر هنگام تماس تصویری روی شما خواهد بود.

تبدیل متن به گفتار

اپل تبدیل متن به گفتار را در macOS Monterey بهتر کرده و زبان‌های جدیدی مانند سوئدی، دانمارکی و فنلاندی به آن اضافه شده است. با این حال پیشرفت این ویژگی در مک‌های مبتنی بر پردازنده اینتل در دسترس نخواهد بود.

اصلاح دیکته در دستگاه

تمامی پروسه پردازش دیکته کلمات در macOS 12 Monterey روی دستگاه و به صورت آفلاین انجام می‌شود. این ویژگی نیز فقط برای مک‌ها با تراشه M1 هستند.

macOSmacOS 12macOS 12 Monterey