macOS Monterey 12.3 منتشر شد؛ یونیورسال کنترل، ردیابی سر برای صدای فضایی و …

نسخه نهایی macOS Monterey 12.3 در دسترس عموم کاربران قرار گرفت و ویژگی‌هایی مانند یونیورسال کنترل، ردیابی سر برای صدای فضایی و … را به همراه دارد. این آپدیت در کنار iOS 15.4 و iPadOS 15.4 عرضه شده است.

چگونه macOS Monterey 12.3 را روی مک نصب کنیم؟

می‌توانید macOS Monterey 12.3 را از همان روش همیشگی آپدیت، و قسمت Software Update دریافت نمایید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. روی لوگوی اپل بزنید تا منو باز شود و System Preferences را انتخاب نمایید.
  2. در پنجره باز شده روی گزینه Software Update کلیک کنید.
  3. حالا روی Update Now بزنید تا پروسه دانلود و نصب آغاز گردد.

این روند وابسته به نسخه فعلی مک شما، سرعت اینترنت و مدل مک، می‌تواند زمان بر باشد. هنگام نصب آپدیت مطمئن شوید که مک را خاموش نکنید یا از برق نکشید. در پروسه آپدیت ممکن است از شما رمز عبور مک خواسته شود.

کنترل مک و آیپد با Universal Control

یا ویژگی یونیورسال کنترل در macOS Monterey و iPadOS 15.4، می‌توانید مک و آیپدهای متعددی را با استفاده از یک کیبورد، ترکپد و ماوس کنترل نمایید. نشانگر به طور یکپارچه در تمامی دستگاه‌های شما کار می‌کند و اگر به طور مثال می‌خواهید تصویری را از مک خود به فایل Pages در آیپد بیاورید، می‌توانید از کشیدن و رها کردن یا همان Drag & Drop استفاده نمایید. البته باید در نظر داشت این قابلیت هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و شاید اختلال در عملکرد آن وجود داشته باشد.

سایر ویژگی‌های جدید macOS Monterey 12.3

جدای از قابلیت یونیورسال کنترل، نسخه جدید macOS ردیابی سر برای صدای فضایی را به همراه دارد. البته این قابلیت در مک‌های M1 در دسترس است و پیش از این در آیفون، آیپد و اپل تی‌وی شاهد آن بوده‌ایم. با این قابلیت، صدا بر اساس حرکت سر شما پخش می‌گردد.

macOS 12.3 همچنین چندین ایموجی جدید را به همراه دارد. ۳۷ ایموجی جدید در کنار بیش از ۷۰ رنگ به این سیستم عامل اضافه شده‌اند. همچنین ویژگی ترجمه داخلی سافاری اکنون از زبان‌های ایتالیایی و چینی سنتی پشتیبانی می‌نماید. صدای جدید سیری نیز به Monterey 12.3 افزوده شده که هیچ جنسیتی ندارد. مانند iOS 15.4 و iPadOS 15.4، اکنون برای رمز عبورهای ذخیره شده یک فیلد یادداشت نیز اضافه شده است.

macOSmacOS 12macOS 12 Montereyمک