اپل نسخه نهایی macOS 11.3 Big Sur و tvOS 14.5 را منتشر کرد

اپل در کنار آپدیت جدید iOS 14.5 و iPadOS 14.5، نسخه نهایی macOS 11.3 Big Sur و tvOS 14.5 را نیز برای عموم منتشر کرد.

این به روزرسانی‌ها مطابق معمول برای تمامی دستگاه‌های سازگار به صورت رایگان در دسترس هستند. macOS 11.3 Big Sur و tvOS 14.5 همانند iOS 14.5 و iPadOS 14.5 به روزرسانی‌های بزرگی نیستند ولی چندین تغییر را داشته‌اند.

برای آپدیت مک خود به macOS 11.3 Big Sur باید به مسیر Preferences –> Software Update بروید. اگر به روزرسانی خودکار را روشن کرده باشید، این آپدیت در صورتی که شرایط فراهم باشد (منبع برق، اینترنت و زمانی که معمولا از دستگاه استفاده نمی‌کنید مانند نیمه شب) بدون نیاز به دخالت کاربر دانلود و نصب می‌گردد.

تغییرات macOS 11.3 Big Sur :

  • گزینه مرتب سازی جدید در برنامه یادآور (Reminders)
  • امکان انتخاب هوم پاد به عنوان گزینه خروجی صدای پیشفرض
  • پشتیبانی از کنترلرهای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری X/S
  • اضافه شدن پخش خودکار به اپل موزیک

رفع اکسپلویت بد افزارها

در برخی از مواقع اپل از این به روزرسانی‌ها برای رفع مشکلات امنیتی احتمالی استفاده می‌نماید. برخی مواقع ممکن است ماه‌ها یک مشکل وجود داشته باشد و اپل بعد آن را رفع کند که به نظر می‌رسد با این آپدیت چنین اتفاقی افتاده است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی TechCrunch، اپل یک اکسپلویت را در این نسخه رفع کرده که به هکرها اجازه ساخت یک برنامه مخرب را می‌داد که به نظر یک سند بی‌خطر بود! بعد از باز شدن این فایل، نرم افزار می‌توانست سدهای دفاعی سیستم عامل macOS را دور بزند.

اگرچه این یک مشکل همه گیر نبود اما یک خطر بالقوه محسوب میشد که اپل با آپدیت macOS 11.3 Big Sur آن را رفع نمود.

تغییرات tvOS 14.5 :

  • ویژگی جدید تنظیم رنگ. با این قابلیت که در اپل تی‌وی ۴K و HD در دسترس خواهد بود، شما می‌توانید رنگ صفحه نمایش را با نور محیط تنظیم کنید. این قابلیت به صورت خودکار تغییرات را انجام می‌دهد و از دوربین جلوی آیفون به این منظور استفاده می‌نماید.
  • اپل تی‌وی ۴K و اپل تی‌وی HD از کنترلرهای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری S/X پشتیبانی می‌کنند.
macOSmacOS 11macOS Big SurtvOStvOS 14