آیفون ۱۴ پرو با فیس آیدی زیر صفحه نمایش و بریدگی به شکل کپسول همراه است

یکی از افشاگران معتبر حوزه اپل، ادعا نموده که در آیفون ۱۴ پرو اغلب اجزای فیس آیدی به زیر صفحه نمایش می‌روند و صفحه نمایش به جای بریدگی، یک سوراخ به شکل کپسول خواهد داشت. شایعات متعددی در مورد انتقال فیس آیدی به زیر صفحه نمایش و حذف بریدگی در نسل بعدی آیفون سخن گفته‌اند، اما این اولین بار است که یک منبع موثق آن را تایید می‌کند.

به ادعای دیلن، عملکرد فیس آیدی با این تغییر تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد و در پاسخ به یک توییت گفته: برش صفحه نمایش به شکل یک کپسول می‌باشد.

اپل در سری آیفون ۱۳ اندازه بریدگی صفحه نمایش را تقریبا ۳۰ درصد کاهش داد. در حالی که این بریدگی بر قابلیت‌های گوشی تاثیر ندارد، اکثر مصرف کنندگان آن را دوست ندارند. با این حال اپل تا کنون به این فضا برای قرار دادن سنسورهای مورد نیاز فیس آیدی نیاز داشته است. سیستم تشخیص چهره گوشی‌های اندرویدی که فقط یک بریدگی دایره‌ای شکل دارند، تنها به دوربین جلو متکی می‌باشند و خبری از سیستمی مشابه فیس آیدی نیست.

همچنین بخوانید:

به غیر از حذف بریدگی صفحه نمایش، گفته می‌شود آیفون ۱۴ با یک طراحی جدید، بدنه تیتانیومی و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی همراه است.

با وجود بریدگی کوچکتر در سری آیفون ۱۳، اپل از فضای آزاد شده برای نمایش آیکون‌های اضافه در استاتوس بار استفاده نکرد. امیدواریم این اتفاق در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس بیفتد، چون بریدگی قرصی شکل باید فضای نسبتا زیادی را در استاتوس بار خالی کند.

سوراخ کپسول شکل در مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ دیده می‌شود و مدل‌های معمولی احتمالا با همان بریدگی فعلی، اما در سایز کوچکتر همراه باشند. نظر شما در این باره چیست؟

آیفون 14 پروآیفون 14 پرو مکسآیفون 2022