آیفون جان ۸ نفر را در اقیانوس نجات داد

راشل نیل همراه با ۷ تن از دوستان خود به جزیره‌ای در ساحل اوکیناوا می‌روند. اما در راه برگشت دریا قایق آن‌ها را واژگون می‌کند و تمامی افراد با جلیقه‌های نجات به داخل آب می‌روند.

خانم نیل دستیار ویژه آژانس اضطراری فدرال است و از همین رو یک کیف حاوی وسایل اضطراری همراه با خود داشته است. درون این کیف گوشی راشل و دوستش نیز قرار داشته است. آن‌ها ابتدا سعی کردند که با گوشی دوست راشل تماسی برقرار کنند اما آب خسارت زیادی به آن وارد کرده بود اما خوشبختانه آیفون راشل با وجود اینکه خیس شده بود اما همچنان کار می‌کرد و پس از حدود ۹۰ دقیقه گارد ساحلی ژاپن تمام ۸ نفر را نجات داد.

مدل آیفون او دقیقا مشخص نیست اما مطمئنا ضد آب بوده است. تمامی مدل‌های منتشر شده از آیفون ۷ تا آیفون X دارای گواهینامه IP67 هستند که بدین معناست دستگاه به مدت ۳۰ دقیقه در عمق حدودی ۱ متر دوام می‌آورد. آیفون XS و آیفون XS Max نیز داری گواهی IP68 هستند و تا عمق ۱.۵ متری می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه دوام آورند.

با وجود این گواهی، آب دارای نمک برای دستگاه‌های الکترونیکی مناسب نیست و این داستان راشل را غیرمعمول‌تر می‌کند. او می‌گوید همچنان آیفونش بدون هیچ مشکلی کار می‌کند.

حوادث