صفحه نمایش در استفاده روزانه؛ آیپد مینی ۵ در مقابل آیفون XS مکس

با حضور گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش‌های بزرگ، بازار مینی تبلت‌ها نسبت به قبل افت داشته است. در این مطلب ما مقایسه‌ای را بین آیفون XS مکس و آیپد مینی ۵ با محور اندازه صفحه نمایش انجام داده‌ایم.

آخرین آیپد مینی اپل نسل پنجم این محصول می‌باشد که دارای صحفه نمایش ۷.۹ اینچی است. آیفون XS مکس بزرگترین گوشی هوشمندی است که اپل تا کنون تولید کرده و دارای یک صفحه نمایش اولد ۶.۵ اینچی بدون حاشیه است.

آیفون XS مکس به نظر نمی‌رسد که صفحه نمایش ۶.۵ اینچی داشته باشد، به خصوص اگر کنار گوشی‌های سری پلاس اپل با صحفه نمایش ۵.۵ اینچی قرار گیرد. اما با وجود صفحه نمایش‌های اولد قابل انعطاف اپل توانسته که یک صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه‌ها را در پرچمدار خود قرار دهد.

آیپد مینی همانند آیفون‌های اخیر و آیپد پرو ۲۰۱۸، صفحه نمایش بدون حاشیه ندارد و حاشیه صفحه نمایش آن بزرگ است. نسبت صفحه نمایش آیپد مینی ۴:۳ است در حالی که این رقم برای آیفون XS مکس ۱۹:۹ می‌باشد.

اپل هنوز هم از فضای صفحه اصلی و داک آیپد به خوبی بهره نمی‌برد، در حالی که صفحه نمایش آیپد مینی بزرگتر از آیفون XS مکس است اما ۴ آیکون کمتر نمایش داده می‌شود، البته داک آیپد مینی اپلیکیشن‌های بیشتری را جای می‌گیرد. صفحه اصلی آیپد مینی در دو حالت افقی و عمودی نمایش داده می‌شود، امکانی که در آیفون XS مکس وجود ندارد در حالی که در سری پلاس ما شاهد این قابلیت بودیم.

برخی از برنامه‌های آیفون همانند تنظیمات و مسیج، از پنل دو قسمته در حال افقی بهره می‌برند. در آیپد مینی ۵، تعداد این برنامه‌ها بیشتر است، از جمله برنامه ایمیل. همچنین آیفون فاقد قابلیت‌های همانند split-screen یا مولتی تکسینگ side-by-side است.

همچنین بخوانید:

آیپد مینیآیپد مینی 5