آموزش فعال کردن درصد باتری آیفون در iOS 16

iOS 16 ویژگی‌های مختلفی را به آیفون اضافه می‌کند اما کاربران از یکی از آن‌ها استقبال زیادی کردند و آن درصد باتری است. اپل بعد از گذشت مدت طولانی امکان مشاهده باقیمانده باتری به درصد را به استاتوس بار آیفون‌‌های دارای ناچ اضافه کرد که در این مطلب به آموزش آن می‌پردازیم.

چگونه درصد باتری iOS 16 را فعال کنیم؟

برای روشن کردن درصد باتری کافی است به تنظیمات یا همان Settings بروید و روی گزینه Battery بزنید. در صفحه باز شده گزینه Battery Percentage را فعال کنید و کار تمام است. حالا درصد باتری باقی مانده داخل آیکون باتری در بالا سمت راست نشان داده می‌شود.

با فعال شدن درصد باتری دیگر آیکون آن با میزان باقیمانده باتری تغییر نمی‌کند و فقط در شرایطی که زیر ۲۰ درصد باشد یا حالت کم مصرف فعال گردد، تغییر می‌کند

درصد باتری آی‌اواس ۱۶: آیفون‌های پشتیبانی شده

نمایش درصد باتری در iOS 16 در حال حاضر برای تمامی آیفون‌های دارای ناچ غیر از آیفون XR، آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۳ مینی در دسترس است. البته در iOS 16.1 این چهار دستگاه نیز به گزینه نمایش درصد باتری اضافه شده‌اند اما این نسخه در حال حاضر به صورت آژمایشی در دسترس است.

البته در آیفون ۸، آیفون SE 2 و ۳ درصد باتری مانند گذشته در دسترس است چون این دستگاه‌ها ناچ ندارند و هیچگاه بدون درصد باتری نبودند.

iOS 16باتریمبتدی