نسخه نهایی iOS 16.3 منتشر شد؛ دانلود، نصب و تغییرات

اپل به تازگی نسخه نهایی iOS 16.3 و iPaadOS 16.3 را منتشر کرده است. برای بررسی تغییرات، نحوه نصب و دانلود فریمور در ادامه با ما همراه باشید. اپل در کنار نسخه جدید سیستم عامل آیفون و آیپد، نسخه نهایی watchOS 9.3، tvOS 16.3 و macOS Ventura 13.2 را نیز منتشر کرده است.

تغییرات iOS 16.3

امنیت

می‌توان مهمترین تغییر iOS 16.3 و البته iPadOS 16.3 را بهبود امنیت دانست.

با این به روزرسانی آیفون و آیپد از کلیدهای سخت افزاری مانند کلیدهای Yubico پشتیبانی می‌کند تا از اپل آیدی و داده‌های مهم شما محافظت نماید.

کلید سخت افزاری به عنوان عامل دوم در احراز هویت دو مرحله‌ای عمل می‌کند. با اتصال کلید سخت افزاری، احراز هویت با این عامل تایید می‌شود.

البته این یک ویژگی اختیاری است ولی اگر آن را فعال نمایید، دیگر برای ورود به اپل آیدی باید از این طریق خود را احراز هویت کنید و راه دیگری وجود ندارد.

با استفاده از کلید سخت افزاری دیگر کد شش رقمی تایید دو مرحله‌ای اپل آیدی کاربرد ندارد و اگر کلید سخت افزاری خود را گم کنید، دسترسی به اپل آیدی با مشکل مواجه می‌شود.

یکی دیگر از بخش‌های بهبود یافته از نظر امنیت در iOS 16.3 و iPadOS 16.3، پشتیبانی از Advanced Data Protection است که پیش از این تنها در اختیار کاربران ایالات متحده آمریکا بود اما اکنون به صورت جهانی در دسترس است.

این ویژگی اغلب داده‌های iCloud شما را رمزگذاری می‌کند تا اطلاعات شما بیش از پیش خصوصی و امن باشند.

هوم پاد

آپدیت جدید آیفون و آیپد تغییراتی مربوط به هوم پاد و هوم پاد مینی را نیز به همراه دارد.

با این آپدیت پشتیبانی از نسل دوم هوم پاد نیز که به تازگی معرفی شده، اضافه می‌شود. در صورت سازگاری HomePod شما، رطوبت و دمای محیط نمایش داده می‌شود.

تماس اضطراری

iOS 16.3 روش جدیدی برای فعال کردن ویژگی Emergency SOS ارائه می‌دهد.

پیش از این کاربران برای برقراری تماس اضطراری باید دکمه پاور و صدا را به طور همزمان نگه می‌داشتند اما گاها زمانی که گوشی در جیب بود نیز، این اقدام به صورت اتفاقی میفتاد.

در نسخه جدید گزینه‌ای وجود دارد که برای برقراری تماس اضطراری کاربر باید این دکمه‌ها را رها کند تا میزان تماس‌های اشتباه اضطراری کاهش یابد.

پس زمینه

در iOS 16.3 تصویر پس زمینه جدیدی نیز برای گرامی داشت ماه سیاه پوستان (فوریه) وجود دارد که هماهنگ با بند جدید اپل واچ است. این پس زمینه با صفحه نمایش همیشه روشن و فونت‌های مختلف در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

رفع باگ‌ها و بهبود عملکرد

جدای از ویژگی‌های جدید در آی‌اواس و آیپداواس ۱۶.۳، چندین باگ نیز برطرف شده است.

مهمترین باگ برطرف شده را می‌توان خط‌های افقی در صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس دانست که اکنون رفع شده است.

چگونه آپدیت کنیم؟

برای آپدیت به صورت OTA به مسیر Settings → General → Software Update بروید. همچنین می‌توانید فایل فریمور این سیستم عامل را در ادامه دانلود نمایید.

iOSiOS 16iPadOSiPadOS 16