آتنتیکیتور داخلی iOS 15 ؛ دیگر نیازی به Google Authenticator و Authy نیست

اپل اخیر iOS 15 و iPadOS 15 را با ویژگی‌های مختلف معرفی کرده است. نسل جدید سیستم عامل‌های اپل دارای یک ویژگی جالب می‌باشد که کمتر به آن پرداخته شده است. با آتنتیکیتور داخلی iOS 15 شما برای احراز هویت دو مرحله‌ای دیگر نیازی به Google Authenticator یا Authy ندارید.

در حال حاضر برای احراز هویت دو مرحله‌ای در اپلیکیشن‌ها نیاز به گوگل آتنتیکیتور یا Authy دارید. اما با نصب iOS 15 شما از ویژگی پیش فرض سیستم عاملتان می‌توانید استفاده کنید و نیازی به نصب اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیست.

شما می‌توانید تایید دو مرحله‌ای را در قسمت Passwords تنظیمات مدیریت کنید. زمانی که تنظیمات انجام شد، با ورود به سایتی که نیاز به تایید دو مرحله‌ای دارد، فیلد مربوطه به صورت خودکار پر می‌شود.

با احراز هویت دو مرحله‌ای امنیت حساب‌های شما در اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، بیشتر می‌شود. با این ویژگی زمانی که شما بخواهید وارد حساب کاربری خودتان شوید یا یک فعالیتی را انجام دهید، جدای از پروسه تایید همیشگی که معمولا پسورد است، از شما یک کد یکبار مصرف نیز خواسته می‌شود که در حال حاضر باید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای تولید آن استفاده نمایید اما با عرضه عمومی iOS 15، دیگر نیازی به آتنتیکیتور های شخص ثالث ندارید.

iOSiOS 15iPadOSiPadOS 15