اضافه شدن گزینه تغییر حالت ماکرو در برنامه دوربین آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس

در دومین نسخه آزمایشی iOS 15.2، مشخص شده که اگر Auto Macro در تنظیمات غیر فعال باشد، یک گزینه برای فعال و غیرفعال کردن حالت ماکرو در برنامه دوربین آیفون اضافه می‌شود.

همچنین بخوانید:

این ویژگی توسط Aaron Zollo که یک یوتیوبر است مشخص شد. یک آیکون گل در پایین، سمت چپ، زمانی که به اندازه کافی به سوژه نزدیک هستید تا حالت ماکرو فعال شود، نمایش داده می‌گردد. با زدن روی آن می‌توانید حالت ماکرو را فعال یا غیر فعال نمایید.

برای دسترسی به این ویژگی باید از مسیر Settings > Camera گزینه Auto Macro را غیر فعال کنید. حالا زمانی که خیلی به سوژه نزدیک باشید، آیکون گل نمایش داده می‌شود و در شرایط عادی آن را نمی‌بینید.

برخی از کاربران آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو در ابتدا با حالت ماکرو مشکل داشتند. در iOS 15 که اصلا امکان غیرفعال کردن این ویژگی وجود نداشت و اگر شرایطش بود، به صورت خودکار فعال می‌شد. در iOS 15.1 شرایط کمی بهتر شد اما برای غیرفعال کردن موقت این ویژگی باید به تنظیمات مراجعه می‌کردید و از طریق خود اپلیکیشن دوربین امکانش وجود نداشت.

البته باید این احتمال را هم در نظر بگیریم که اپل شاید تا بهبود الگوریتم تشخص حالت ماکرو این گزینه را اضافه کرده باشد و در آینده مجدد حذف شود!

iOS 15آیفون 13 پروآیفون 13 پرو مکس