اولین نسخه آزمایشی iOS 15.2, iPadOS 15.2, tvOS 15.2 و watchOS 8.3

بعد از عرضه نسخه نهایی iOS 15.1 و iPadOS 15.1، اپل به سراغ نسخه بعدی رفته است. در حال حاضر ساکنین کوپرتینو اولین نسخه آزمایشی iOS 15.2 و iPadOS 15.2 را منتشر کرده‌اند.

نسخه‌های آزمایشی برای یافتن و رفع باگ‌ها می‌باشند و نصب آن به کاربران معمولی توصیه نمی‌شود، چون ممکن است عملکردهای اولیه دستگاه را نیز با مشکل مواجه نماید.

توسعه دهندگان می‌توانند پروفایل مربوطه و فایل فریمور را از پرتال توسعه دهندگان اپل دریافت کنند. از تغییرات دومین نسخه آزمایشی iOS 15.2 می‌توان به گزارش حریم خصوصی اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. این ویژگی در WWDC 2021 معرفی شد ولی در نسخه نهایی iOS 15 وجود نداشت.

همچنین بخوانید:

در این گزارش اطلاعات مفصلی از داده‌هایی که اپلیکیشن‌ها دسترسی دارند و داده‌های که به اشتراک می‌گذارند، به شما داده می‌شود. همچنین یک نمای کلی از تعداد دفعاتی که اپلیکیشن‌ها به موارد حساسی مانند موقعیت مکانی، تصاویر و فیلم‌ها، دوربین، میکروفون و … دسترسی داشته‌اند ارائه می‌گردد.

در اولین بتای iOS 15.2 و iPadOS 15.2، همچنین رابط کاربری خلاصه نوتیفیکشن‌ها تغییر کرده و دیدن محتویات خلاصه ساده‌تر از گذشته شده است.

بخش تماس اضطراری نیز تغییراتی داشته است. با پنج بار فشار دادن دکمه کناری و یا فشار دادن دکمه کناری و صدا با هم، امکان تماس اضطراری یا همان SOS فراهم می‌شود. زمان شمارش معکوس نیز از سه ثانیه به هشت ثانیه افزایش یافته است.

اپل در کنار سیستم عامل آیفون و آیپد، اولین نسخه آزمایشی tvOS 15.2 و watchOS 8.3 را نیز منشتر کرده است.

iOSiOS 15iPadOSiPadOS 15tvOStvOS 15watchoswatchOS 8