معرفی آیپد ۱۰ با طراحی جدید، USB-C، تراشه A14 و …

اپل بدون سر و صدای زیاد رسما نسل دهم آیپد را با طرای جدید، پورت USB-C، صفحه نمایش بزرگتر و … معرفی کرد. ما اینجا به تمامی موارد آیپد ۱۰ می‌پردازیم تا با این محصول به طور کامل آشنا شوید.

صفحه نمایش و طراحی

اپل طراحی آیپد اقتصادی خود را به روز کرده و بیش از گذشته شبیه به براداران گران قیمت خود است. آیپد ۱۰ با طراحی لبه تخت و چهار رنگ آبی، صورتی، زرد و نقره‌ای عرضه می‌شود. قسمت جلویی دستگاه نیز به روز شده و اکنون یک صفحه نمایش بزرگتر ۱۰.۹ اینچی Liquid Retina در آن به چشم می‌خورد. همچنین ببینید: تریلر رسمی کمدی سیاه Bad Sisters – خواهران بد منتشر شد .

اپل می‌گوید که نمایشگر جدید با وضوح ۲۳۶۰×۱۶۴۰ پیکسل دارای نزدیک به ۴ میلیون پیکسل است و روشنایی آن به حداکثر ۵۰۰ نیت می‌رسد. فناوری True Tone، حاشیه‌های بسیار باریک‌تر نسبت به نسل قبلی و تعبیه تاچ آیدی در دکمه قفل، از سایر مولفه‌های آیپد ۱۰ هستند.

پردازنده

قلب تپنده آیپد نسل دهم تراشه A14 بایونیک است. اپل می‌گوید این تراشه عملکرد پردازنده را ۲۰ درصد و عملکرد پردازنده گرافیکی را ۱۰ درصد بهبود می‌بخشد. همچنین دارای موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای است که ویژگی یادگیری ماشینی را تا ۸۰ درصد بهتر می‌کند. آیپد جدید همچنین دارای اتصال بی‌سیم سریع‌تر با وای-فای ۶ است که ۳۰ درصد سرعت بالاتری را به ارمغان می‌آورد و همچنین از ۵G پشتیبانی می‌نماید. لازم به ذکر است آیپد ۱۰ از پورت USB-C بهره می‌برد و لایتنینگ در تبلت اپل دیگر جایی ندارد.

دوربین

نسل دهم آیپد، اولین تبلت اپل با دوربین جلوی افقی است. دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۲ درجه دارای قابلیت Center Stage نیز می‌باشد. این قابلیت تا جایی که امکان داشته باشد قاب تصویر را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که فرد یا افراد در مرکز تصویر قرار گیرند.

یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید ارتقا یافته نیز در پشت آیپد قرار گرفته که اکنون از فیلمبرداری ۴K و اسلوموشن ۲۴۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. آیپد جدید به لطف سیستم میکروفون دوگانه جدید خود که برای کار ایده آل با دوربین‌ها طراحی شده، نویز پس زمینه صدا را به حداقل می‌رساند و تبلت جدید اپل را به گزینه‌ای مناسب برای تماس ویدیویی بدل می‌کند.

قیمت و عرضه آیپد ۱۰

اپل قیمت آیپد اقتصادی خود را افزایش داده و مدل پایه آیپد ۱۰، ۴۴۹ دلار قیمت دارد. قیمت ارزان‌ترین مدل سلولار نیز ۵۹۹ دلار است. این آیپد جدید در رنگ‌های آبی، صورتی، زرد و نقره‌ای به فروش می‌رسد. متاسفانه همچنان گزینه‌های ذخیره سازی ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت است.

آیپد ۱۰ از ۴ آبان ۱۴۰۱ به دست مشتریان می‌رسد و هم اکنون در سایت اپل برای تهیه قرار گرفته است. نظر شما درباره این آیپد چیست؟ آیا به خرید آن فکر می‌کنید؟

آیپدآیپد 10آیپد 2022